Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Publikovaná Výročná správa o internete v roku 2020 priniesla niekoľko zaujímavých faktov. Až 90 % Slovákov využilo v roku 2020 internet aspoň raz. Z toho až 89 % dokonca denne.

Počet zaregistrovaných a súvisiacich domén. Zdroj: SK-NIC

Počet domácností s pripojením na internet presiahol 86 %. Prudký nárast telefonovania a videohovorov potvrdili trend prechodu na online vyučovanie a tzv. home office veľkej časti pracujúcej slovenskej populácie.

Správa o internete bola zverejnená v januári 2021. Môžete si ju aj s ďalšími zaujímavými faktami o slovenskom internete pozrieť na webe spoločnosti SK-NIC, a.s.

Slováci už nie sú iba konzumenti, stále viac chcú byť tvorcovia

V roku 2020 sme zaznamenali výrazne zvýšený záujem o registráciu nových domén, ako aj trend „ponechania si“ domén na dlhšie obdobie ako jeden rok. Slováci objavili virtuálny priestor a uvedomili si, že mať v ňom dobré miesto, teda dobrú doménu, je výhoda.

Začiatkom roka 2020 SK-NIC informovalo o prekročení hranice 400 000 domén. Počas roka počet dynamicky rástol a na jeho konci evidovali už viac ako 425 000 domén. Keďže to malo aj určitý  súvis so situáciou pandémie COVID-19, v SK-NIC podrobne sledovali tento trend a na webe k tomu vytvorili  samostatnú stránku.

Nárast bol spôsobený najmä prirodzeným záujmom o vstup do virtuálneho priestoru Slovenska. Mnoho živnostníkov a firiem začalo presúvať svoje aktivity na vlastné weby, začali vznikať elektronické ponuky služieb alebo spoločné obchodné platformy. Z nutnosti sa stal trend a štandard. Nákup a dodávka tovarov a služieb cez internet sa stal bežnou realitou. V mnohých prípadoch dokonca jedinou.

„Predpokladám, že rok 2021 ešte viac podporí rozbehnutý trend vzniku nových domén a udržiavania si existujúcich, keďže sa očakáva nielen ďalší vznik zaujímavých projektov v oblasti e-obchodu, ale aj v oblasti rôzneho poradenstva, vzdelávania, životného štýlu či pomoci pri denných aktivitách v našej naďalej uzatvorenej krajine.

Budovanie vlastnej virtuálnej identity, teda aktívneho používania internetu s typickou registráciou vlastnej domény, je neustále na vzostupe, a to aj v tomto roku. Myslím si, že to takto bude pokračovať,“ povedal Peter Bíro, riaditeľ spoločnosti SK-NIC.

Vstúpiť do virtuálneho Slovenska je jednoduché

Aj s ohľadom na zvýšený záujem o registráciu domén SK-NIC spustilo na jeseň projekt Akadémia virtuálneho Slovenska, v ktorom pomocou krátkych videí približujú najmä internetovým „nováčikom“ svet domén, tvorbu webov a e-shopov, komunikáciu a marketing vo virtuálnom svete, ale aj zabezpečenie si značky a know-how.

Všetky videá (10) si je možné bezplatne pozrieť na webe spoločnosti SK-NIC.  Súčasťou je aj video „6 krokov ako si zriadiť virtuálnu identitu“.

Značky: