Spotrebitelia a obchodníci čoraz viac využívajú bezkontaktné platby ako bezpečný a bezproblémový spôsob nakupovania – dve tretiny (65 %) spotrebiteľov tvrdí, že by v budúcnosti bezkontaktné platby najradšej používali rovnako alebo ešte viac ako v súčasnosti. Bezkontaktné platby zostávajú jedným z najbezpečnejších a najpohodlnejších spôsobov platenia pomocou Visa, najmä po tom, čo sa v minulom roku zvýšil limit na bezkontaktné platby v niektorých krajinách až o 50 %. Na Slovensku sa zvýšil limit z pôvodných 20 na 50 € od mája minulého roka.

 Spoločnosť Visa oznámila, že zrealizovala ďalšiu miliardu bezkontaktných platieb[1], pri ktorých by v minulosti museli spotrebitelia zadávať PIN. Dôvera spotrebiteľov v bezkontaktné platby neustále rastie. Tento míľnik bol dosiahnutý menej ako za rok odvtedy, čo sa v 29 krajinách Európy zvýšili limity na bezkontaktné platby v dôsledku pandémie Covid-19.

Rast bezkontaktných platieb bol kľúčovým trendom počas pandémie, pretože bezkontaktné platby sa stali nevyhnutnosťou pre spotrebiteľov aj maloobchodníkov. Výskum spoločnosti Visa ukazuje, že dve tretiny (65 %) spotrebiteľov na celom svete by bezkontaktné platby v budúcnosti najradšej používali rovnako alebo ešte viac ako v súčasnosti.[2]

„Dopyt po bezkontaktných platbách naznačuje, že sa stali pre európskych spotrebiteľov a maloobchodníkov štandardom. Bezkontaktné platby sú populárne, pretože sú rýchle a pohodlné a zároveň bezpečné. Bezkontaktné karty majú najnižšiu mieru podvodov zo všetkých druhov platieb a v krajinách, kde sa bezkontaktné platby často používajú, ostávajú podvody v mieste predaja na historických minimách. Slovensko patrí ku krajinám s najnižším počtom podvodov na platbách,“ uviedol Marcel Gajdoš, generálny riaditeľ Visa pre Česko, Slovensko a Maďarsko. „Ďalšia miliarda zrealizovaných bezkontaktných platieb je dôkazom toho, že spotrebitelia a maloobchodníci sa skutočne pri každodenných platbách spoliehajú na digitálne riešenia. Podpora bezkontaktných platieb bude kľúčom k oživeniu ekonomiky v Európe. Samotné zvýšenie bezkontaktných limitov síce nebude znamenať oživenie európskej ekonomiky, ale je to krok správnym smerom, ktorý povzbudí spotrebiteľov, aby nakupovali a poskytne obchodom, reštauráciám a iným maloobchodníkom účinnú pomoc v čase, keď to najviac potrebujú.“

Rastúci dopyt po bezkontaktných transakciách je zrejmý v celej Európe a viac ako 80 % platieb Visa v obchodoch je už bezkontaktných.[3] Vo Francúzsku a Nemecku sa medziročne zvýšil počet bezkontaktných transakcií o viac ako polovicu.[4] Z jednej miliardy transakcií sa 400 miliónov uskutočnilo vo Veľkej Británii[5] a možno očakávať ďalší rast, keďže sa má limit na bezkontaktné platby pre Spojené kráľovstvo v tomto roku zvýšiť na 100 libier.

Popularita online nakupovania stúpa v celej Európe. Vo viac ako 15 krajinách došlo v decembri 2020 k nárastu transakcií realizovaných na internete o 40 % alebo viac v porovnaní s predchádzajúcim rokom, vrátane Slovenska.[6]

Keďže veľa firiem musí pracovať s obmedzeniami a zároveň držať krok so zmenami v správaní spotrebiteľov, obchodníci čoraz viac prechádzajú do online priestoru a využívajú digitálne a bezkontaktné platby. Spoločnosť Visa úzko spolupracuje so svojimi klientmi a partnermi na digitalizácii viac ako 8 miliónov malých firiem v celej Európe a pomáha im prispôsobiť sa, aby zákazníkom umožnili nakupovať takým spôsobom, akým chcú.

Bezkontaktné platby zostávajú jedným z najobľúbenejších a najbezpečnejších spôsobov platby pre zákazníkov spoločnosti Visa a budú kľúčové pre oživenie ekonomiky v Európe, až dôjde k zrušeniu obmedzení a opätovnému otvoreniu obchodov.

[1] VisaNet data

[2] Visa Back to Business Study 2021

[3] VisaNet data

[4] VisaNet data

[5] VisaNet data

[6] VisaNet data

Značky: