Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Budeme sa rozprávať so svojím autom. Pohodlné ovládanie rôznych funkcií vozidla hlasom uvedie spoločnosť Toyota na trh v platforme založenej na umelej inteligencii.  Revolučné riešenie sa do nových vozidiel značky dostane v Japonsku v lete budúceho roka. 

Nový systém je založený na  platforme Clova (Cloud Virtual Assistant) spoločnosti Line Corp. Platforma využíva  technológiu cloud a umelú inteligenciu, schopnú pochopiť príkazy a reagovať na ne.  Vodiči automobilov Toyota budú môcť používať hlasové povely ako ,,Povedz mi, ako sa dostať k Tokio Tower”, alebo ,,Povedz, či sú na Tomei Expressway zápchy”.  Šofér bude môcť takto zistiť, aké je počasie na konkrétnom mieste, otvárať či odosielať maily, bezplatne telefonovať prostredníctvom aplikácie Line a dokonca vypnúť svetlá vo svojom byte.  Stačí povedať…

V posledných rokoch vzrástol počet nehôd, pod ktoré sa podpísalo požívanie smartfónu vodičom počas jazdy.  „V tejto situácii je úlohou výrobcov áut nájsť riešenie, ktoré umožní bezpečné používanie telefónov,” skonštatoval Keiji Yamamoto, predstaviteľ spoločnosti Toyota.

Toyota a Line Corp. oznámili spustenie nového systému hlasových správ počas tlačového dňa na najväčšom ázijskom veľtrhu elektroniky a informačných technológií CREATEC (Combined Exhibition of Advanced Technologies. V tomto roku sa ho zúčastnilo  725 firiem z 20 krajín.

Značky: