Nové Polo je tu! Volkswagen v Berlíne predstavil novú generáciu bestsellera.
S čistým, energickým dizajnom, výrazne väčším priestorom, účinnými motormi a inovatívnymi asistenčnými systémami má nové Polo pokračovať v histórii úspechu svojich predchodcov. Dr. Herbert Diess, predseda predstavenstva značky Volkswagen, povedal: „Polo je mladé, svieže auto. Kombinuje charizmu so silnou technikou. Nijaký iný model neposkytuje toľko priestoru pri rovnakej veľkosti. Tým je a zostáva naše Polo malým automobilom číslo 1.“
S doteraz vyše 14 miliónmi predaných exemplárov – vrátane všetkých derivátov sa z Pola predalo takmer 16,5 milióna kusov – je Polo jedným z celosvetovo najúspešnejších malých automobilov. Šiesta generácia má úplne nový dizajn karosérie, ktorý teraz výlučne päťdverovému modelu dodáva športovejší a dospelejší vzhľad. Súčasne nové Polo oproti svojmu predchodcovi narástlo vo všetkých smeroch. Vďaka tomu poskytuje viac miesta vodičovi a spolujazdcom, ako aj výrazne zväčšený základný objem batožinového priestoru z 280 na 349litrov.
Volkswagen predstavuje novým Polom jeden z celosvetovo najmodernejších malých automobilov. To sa odráža okrem iného aj v množstve asistenčných a komfortných systémov, ktoré boli doteraz vyhradené väčším modelovým radom Golf a Passat. K trom klasickým verziám vybavenia Trendline, Comfortline a Highline pribudne aj špičkový športový model Polo GTI, poháňaný motorom 2.0 TSI s výkonom 147 kW (200 k), ktorý mu zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.
Už základná verzia Polo „Trendline“ má sériovo denné svetlá z LED s funkciou Coming/Leaving-Home, obmedzovač rýchlosti a systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciou City Emergency Brake a rozoznávaním chodcov.
Za príplatok je k dispozícii adaptívny radarový tempomat „ACC“ (teraz pracujúci do rýchlosti 210 km/h). Novinkou v modelovom rade Polo je asistenčný systém pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu „Blind Spot Detection“ s asistentom pre vyparkovanie, parkovací automat „Park Assist“ a funkcia automatického brzdenia pri manévrovaní, ktorá zabraňuje poškodeniu vozidla pri parkovaní. Novým prvkom vybavenia na želanie je systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča „Keyless Access“.
Okrem toho je v Pole k dispozícii digitálny združený prístroj Active Info Display druhej generácie. Funkčnosť a ovládateľnosť digitálnych prístrojov predstavuje nóvum v tomto segmente. Súčasne Polo dostal najnovšiu generáciu systémov infotainmentu s formátom displeja od 16,5 cm (6,5 palca) do 20,3 cm (8 palcov) so zaskleným dotykovým displejom, ktorý vzhľadom smartfónu high-end dodáva interiéru ušľachtilý technický charakter.
Pestrejšie a individuálnejšie bude Polo vďaka veľkému spektru nových farieb karosérie (14 odtieňov) a 12 diskom kolies na výber (formátu 14 až 18 palcov, sčasti lakované v kontrastnej farbe), obkladom prístrojového panelu a 11 rozličným poťahom sedadiel. Ďalšie možnosti individualizácie poskytujú reflektory z LED, zadné skupinové svetlá z LED, dvojzónová automatická klimatizácia „Air Care Climatronic“ so senzorom vlhkosti, senzorom slnečného žiarenia a filtrom proti alergénom, priehradka na bezdrôtové nabíjanie smartfónov (na želanie s induktívnym pripojením na vonkajšiu anténu), športový podvozok „Sport Select“ s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov pruženia a jedno z najväčších panoramatických strešných okien v triede.
Nové Polo sa začne predávať vo väčšine európskych štátov už v roku 2017. Predpokladaný začiatok predpredaja modelu Polo v SR je v priebehu mesiaca august. Ponuka motorov, spĺňajúcich emisnú normu Euro6, sa bude postupne rozširovať. Na začiatku predaja budú k dispozícii benzínové trojvalce 1,0 litra s výkonmi od 55 kW (75 k)1 do 85 kW (115 k), z ktorých výkonnejšie verzie budú agregáty TSI s prepĺňaním a priamym vstrekovaním paliva, ako aj štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k).
Po prvý raz bude pre Polo k dispozícii aj motor na stlačený zemný plyn CNG – nový prepĺňaný trojvalec 1.0 TGI s výkonom 66 kW (90 k)1. Okrem toho budú v ponuke dva štvorvalcové turbodiesle 1.6 TDI s výkonmi 59 a 70 kW (80 a 95 k)1, vybavené katalyzátorom SCR. Všetky motory sú sériovo vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie pri brzdení. Motory od výkonu 70 kW (95 k)1sa na želanie môžu kombinovať so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.