Populárna komunikačná aplikácia WhatsApp včera oznámila, že bude poskytovať svojej materskej firme telefónne čísla, aj iné analytické dáta svojich používateľov. Výsledkom má byť cielenejšia reklama na Facebooku, ale tiež ochrana pred spamom, či vylepšenie návrhov nových kontaktov. 

WhatsApp vo svojom blogu píše: „Dnes po štyroch rokoch meníme podmienky používania a zásady ochrany osobných údajov aplikácie WhatsApp. Deje sa tak v rámci našich plánov na testovanie možností komunikácie ľudí s firmami v nasledujúcich mesiacoch„. Firma v blogu tvrdí, že v žiadnom prípade nepôjde o žiadny spam, ani bannerové reklamy. V budúcnosti skôr chce zaistiť firmám možnosť priameho kontaktu s potenciálnymi i existujúcimi zákazníkmi. Malo by ísť o lepšiu alternatívu oproti aktuálne používaným sms, napríklad od banky, operátora a podobne.

Nie je to pritom tak dávno, čo spoločnosť v tomto blogu z marca 2014 uisťovala svojich klientov, že dáta Facebooku neposkytne. Reakcie na tento krok sú preto rozporuplné. WhatsApp však uisťuje, že bezpečnosť a ochrana súkromia užívateľov je prioritou, celá komunikácia ostáva naďalej šifrovaná a jej obsah môžu vidieť len chatujúci prijímatelia a odosielatelia správ.

Ako je známe, Facebook kúpil WhatsApp vo februári 2014 za neuveriteľných 13,7 miliárd eur. Po vyše dvoch rokoch od veľkej akvizície sa zrejme rozhodol, že je čas nemalú investíciu speňažiť.

Zdroj: Mashable

Autor: Ján Pápay