Svet reklamy je obrovský, na ústupe nie je a bude tvoriť nezanedbateľnú súčasť našich životov.

Reklama ako taká je v poriadku, je tu s nami a vlastne ju máme aj radi. Nie je na nej nič zlé. Zarážajúco možno pôsobí to, že preniká do ďalších oblastí a jej pôsobenie sa rozširuje. Takto to bude s Xboxom a Microsoftom, ktorý už pracuje na systéme začlenenia reklamy do tejto platformy. Mala by to byť možnosť pre vývojárov a bude na nich, či sa rozhodnú implementovať tento systém do svojich hier. Forma a obchodné záležitosti nie sú zatiaľ oficiálne oznámené, no firma už má zavedený reklamný systém na ovládacom panely Xboxu prostredníctvom firiem Yahoo a Anzu. Finálna podoba či prvé spustenie reklamných možností by mohlo nastať v Q3 roku 2022.

Takisto by podľa webu Business Insider mali zostať zisky herným spoločnostiam. Microsoft sa tejto aktivite venuje už od roku 2018 a znamenalo by to nové tržby. Aktuálne funguje free-to-play model prevažne na mikro transakciách. O tom by vedeli hovoriť vývojári hry Fortnite, ktorá si za prvé dva roky takýmto spôsobom zarobila cez 9 mld. USD. To je viac ako niektoré AAA tituly za celú svoju dobu existencie. Bude teda na vývojároch, či využijú príjmy z reklám alebo použijú priame platby od hráčov za bonusový obsah do hier.

Niektoré štúdia už majú dohodnuté spolupráce v oblasti reklamy a je to podobné ako vo filmoch. Hlavný hrdina používa nejaký smartfón, auto alebo iný typ propagovaného prvku. Podobne to bolo v hre Death Stranding s nápojom Monster Energy. Po vypršaní licencie na zobrazovanie tohto nápoja bol v hre nahradený generickým nápojom. Je to forma reklamy, ktorá nie je obťažujúca.

Microsoft chce zároveň prispieť k vytvoreniu takého trhu, ktorý nebude rušivý a nebude hráčov nijako odrádzať od hrania alebo ich ochudobňovať o herný zážitok. Na systéme Windows by hráči mohli reklamy obísť systémových blokovanám reklamy alebo úpravou súboru hosts. Konzoloví hráči takéto niečo nemôžu využiť, majú však riešenie v podobe PiHole alebo služby DNS, no to už vyžaduje istý medzi krok navyše.

Zdroj: ghacks.net

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.