YouTube s reklamami stále neprestráva pracovať a prináša dalšie zmeny.

Reklamy a YouTube, dnes už neoddeliteľná dvojica, keďže Google sa rozhodol skončiť s adblokermi a nikto už nemôže reklamy bežne blokovať. Platforma sa ale snaží, aby bolo sledovanie videí čo najviac príjemné aj s reklamami, preto prináša zmeny, ktoré možno niekoho potešia a niekoho zasa nie. Reklamy pri sledovaní obsahu v TV budú menej časté a nebudú prerušovať videá vo veľkej miere. Má to ale háčik.

YouTube už dlhšie testuje menej časté zobrazovanie reklám medzi videami, pričom celkový čas sledovania reklám je približne rovnaký. Dôvodom je dlhšie zobrazovanie reklám pred videom, čo platforma testovala počas posledných mesiacov. Vo výsledku si tak používatelia mohli užiť až o 29 % dlhšie sledovanie videa medzi reklamami.

Reklamy pred videom budú dlhšie

Aby tak platforma YouTube mohla docieliť, že sa reklamy medzi videami budú zobrazovať menej často, musela vykonať zmeny. Pred videom sa teda už nebude zobrazovať počet reklám, ktoré si budete musieť pozrieť než prejdete na video. Namiesto toho sa zobrazí odpočet sekúnd, ktoré budú vyhradené pre reklamy. Tento časový limit sa nebude dať preskočiť a v konečnom dôsledku strávite viac času sledovaním reklám pred samotným videom. Video však bude menej často prerušované.

youtube logo na smartfoneZdroj: freestocks.org

Táto zmena sa zatiaľ týka len YouTube pre TV, teda nie smartfónov, tabletov či iných zariadení. Ak teda sledujete videá v rámci videoplatformy od Googlu vo vašom televízore, pravdepodobne narazíte na dlhší blok reklám pred spustením samotného videa.

Reklamy prídu aj do Shorts

YouTube približne pred rokom priniesol do verzie pre televízie aj tzv. Shorts, teda krátke videá na spôsob TikToku. Ani tento formát však nezostane bez zmeny. Aj medzi Shorts pribudnú reklamy, používatelia budú teda prerušovaní reklamným obsahom aj medzi krátkymi videami. Zmeny by mali medzi prvých používateľov zavítať v blízkej dobe a očakáva sa, že vypúšťanie nového spôsobu sledovania reklám bude opäť postupné. Nie všetci používatelia by teda mali mať prístup ku zmenám v rovnakom čase.

Zdroj: Google, androidauthority.com

Prečítajte si aj:

Katarína Šimková

Katarína Šimková
Sústreďujem sa na Xiaomi, Huawei a ďalších čínskych výrobcov smartfónov. Zaujíma ma aj Google a systém Android. V redakcii sa venujem aj lifestyle technológiám a domácnosti.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.