Nejedného používateľa však dokázal aj poriadne nahnevať.
Iba tento rok si službu predplatilo 30 miliónov nových používateľov. Toto číslo je pre platformu významné predovšetkým k pomeru jej doterajších používateľov, keďže ich počet sa teraz zvýšil na viac ako 80 miliónov. Služba YouTube Music je tu s nami od roku 2015. Jej popularita však výrazne zaostávala za konkurenciou ako Spotify, Tidal alebo Apple Music. Aktuálne sa však zdá, že rozdiely sa výrazne zmenšujú. Je to aj celkom pochopiteľné, keďže ku kvalite zvuku môže mať výhrady iba málokto.
YouTube sa stal aj „partnerom“ hudobných vydavateľstiev, nielen spoločnosťou, ktorá oslovuje vydavateľstvá s cieľom získať podpísané zmluvy. Tento vzťah bol pritom obojstranne prospešný, pričom v správe spoločnosti sa uvádza, že YouTube od júla 2021 do júna 2022 zaplatil hudobnému priemyslu 6 miliárd dolárov.
Portál XDA-Developers informuje, že YouTube sa spolieha na svoj reklamný biznis a predplatné. Práve to dokázalo spoločnosť v uplynulých mesiacoch výrazne posunúť vpred. Okrem toho spoločnosť ešte viac investovala do svojich tvorcov, najmä tých na platforme YouTube Shorts.
Na druhej strane je tu aj zobrazovanie oveľa agresívnejšej reklamy, keďže spoločnosť začala pri bezplatnej verzii zobrazovať až 15 sekundové nepreskočiteľné reklamy, alebo 1 až 4 po sebe idúce reklamy. Vo videu s dĺžkou 10 minút bolo dokonca možné vidieť až 4 takéto reklamné bloky. Je teda pochopiteľné, že reklamná „nátlaková“ stratégia je pre YouTube prínosná.
Medzi menej viditeľný úspech YouTube môžeme zaradiť aj vyriešenie licenčných zmlúv na hudbu, čo tvorcom umožňuje na platforme používať vo svojich videách populárne skladby chránené autorskými právami. Jednou z veľkých výhod, ktoré má YouTube oproti konkurencii, je to, že má najväčšiu databázu videí na svete, ktorá každý deň osloví milióny ľudí na celom svete.
Zdroj: XDA-Developers
Prečítajte si aj: