Copilot sa dá použiť aj na generovanie hier, tu je ukážka hry Quake II.
Microsoft Copilot for Gaming má technologické demo tejto starej a veľmi známej hry. Môžete si ju zahrať v internetovom prehliadači na tejto adrese. Stačí odsúhlasenie s vekovou kategóriou a môžete hrať. Vývojári nastavili časový limit doby, po ktorú môžete hrať.
Všimnite si internetovú adresu ukončenú spojením WHAM. Nie je to náhoda, ide o skratku zo slov World and Human Action Model. Ide o technológiu z modelu Muse AI, ktorá je na vytváranie hier použitá. Trénuje sa na základe vstupných dát hráčov. Na základe toho dokáže AI pochopiť herné svety a vytvoriť 3D obraz na základe požiadaviek.

Demo tejto hry beží v rozlíšení 640 × 360 px a je vidieť, že hrateľnosť má isté obmedzenia. Najmä v fps a tiež v generovaní graficky, ktorá sa postupne mení podľa blízkosti objektov. Projekt má budúcnosť najmä v možnosti jednoduchého prenesenia starých hier na nové platformy. Podobne sú na tom remastery, no tie zaberú exponenciálne viac času, ako by ich generovala AI.
Generálny riaditeľ Microsoft Gaming, Phil Spencer, hovorí o možnosti urobiť hry skutočne prenosnými na akúkoľvek platformu. Microsoft plánuje naučiť Copilota na širokom spektre hier a následne by mohol slúžiť ako sprievodca pri hraní. Napríklad podávať používateľom návody, ako ďalej bez toho, aby museli opustiť hru.
Prečítajte si aj: