Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mastercard a Svetový potravinový program (WFP) sa zaviazali poskytnúť núdznym kdekoľvek na svete 100 miliónov jedál. Nový záväzok si kladie za cieľ prerušenie špirály chudoby prostredníctvom boja s hladovaním. V rámci projektu 100 miliónov jedál si Mastercard a WFP stanovili ambiciózny zámer, zabezpečiť čo najviac jedál v priebehu nasledujúcich dvanástich mesiacov.

Spojením odborných znalostí spoločnosti Mastercard v oblastiach technológií a platobných systémov s činnosťou WFP pri poskytovaní potravinovej pomoci po celom svete dokážeme uplatniť inovácie tak, aby sme prispeli k tomu, že nikto nikde na svete nebude vylúčený. Doteraz naša snaha viedla k zabezpečeniu 17 miliónov jedál. Dnes sa, pravdaže, naše úsilie dostáva na celkom novú úroveň,“ uviedla Ann Cairns, prezidentka spoločnosti Mastercard pre medzinárodné trhy.

V rámci snahy vytvoriť svet po ére hotovosti a svet bez hladovania je táto nová iniciatíva prvým celosvetovým záväzkom spoločnosti Mastercard, prijatým spoločne so Svetovým potravinovým programom, s cieľom prerušiť špirálu chudoby, a to konkrétne podporou troch z Cieľov udržateľného rozvoja Organizácie spojených národov: boja proti hladovaniu, kvalitného vzdelania a rovnosti pohlaví.

Iniciatíva 100 miliónov jedál bola oznámená v priebehu dobročinného festivalu Global Citizen Festival 2017, a  bude naplnená prostredníctvom posilnenia spolupráce medzi oboma organizáciami so zameraním na dve oblasti: uplatnenie odborných znalostí a darcovskej kampane.

Najrozsiahlejšia kampaň, ktorá sa doposiaľ v rámci partnerstva medzi oboma organizáciami uskutočnila, prebieha od roku 2015. Spoločnosť Mastercard poskytuje WFP dar z každej transakcie uskutočnenej platobnou kartou v 11 krajinách strednej a východnej Európy. Doteraz tak bolo zabezpečených 7,5 miliónov jedál pre školákov v Rwande.

Tento rok napríklad spoločnosť Mastercard podporila potravinovú pomoc na Srí Lanke, kde organizácia WFP poskytla potraviny pre 75 000 najnúdznejších vo vládnych ubytovacích zariadeniach. V minulosti už spoločnosť Mastercard prispela k potravinovej pomoci zabezpečenej organizáciou WFP v Nepále po ničivom zemetrasení v apríli 2015, a na Filipínach v rokoch 2013 a 2014 po tom, čo bola krajina zasiahnutá tajfúnmi Haiyan a Hagupit.

Spoločnosť Mastercard tento rok získala od WFP ocenenie „Hunger Hero Award“ za výnimočný prínos v snahe vymaniť sa hladovaniu. Magazínom Fortune bola spoločnosť Mastercard nedávno zaradená do zoznamu hýbateľov zmien vo svete nazvaného „Change the World“. Na zoznam sa Mastercard dostal vďaka svojmu prínosu k transformácii humanitárnej pomoci utečencom a ďalším ohrozeným skupinám.

Značky: