Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prvý elektrobus na diaľkové trasy v Nemecku bude jazdiť medzi Frankfurtom a Mannheimom. Spolupráca so spoločnosťou GreenPeace Energy a organizáciou Atmosfair: 100% čistá elektrická energia. Spoločnosť FlixMobility dláždi cestu udržateľnej doprave v oblasti diaľkového cestovania.

Najväčší európsky poskytovateľ diaľkovej autobusovej dopravy viac investuje do elektromobility. Po pilotnom projekte v apríli, kedy FlixBus ako prvý dopravca na svete začal testovať elektrobusy v diaľkovej doprave vo Francúzsku medzi mestami Amiens a Paríž, teraz nasadzuje druhý e-bus v Nemecku, na trase medzi Mannheimon a Frankfurtom. Nemecký elektrobus bude poháňaný 100% čistou energiou od spoločnosti GreenPeace Energy.
„Chceme sa aktívne podieľať na utváraní budúcnosti v oblasti hromadnej dopravy. Aj keď obstarávacie náklady e-busov sú v súčasnosti výrazne vyššie, sme presvedčení o tom, že investície do elektromobility sa v dlhodobom meradle vyplatia našej spoločnosti, zákazníkom i životnému prostrediu,“ uvádza André Schwämmlein, zakladateľ a CEO FlixBusu. „Ako dopravca tým tiež dávame najavo, že môže ísť o zlomový bod v oblasti mobility.“
#FlixElectric v spolupráci s GreenPeace Energy
Nemecký dopravca nasadí Flix-E-Bus na dve spiatočné cesty denne; na ceste medzi Frankfurtom a Mannheimom zastaví na letisku vo Frankfurte a v Heidelbergu. Vďaka spolupráci so spoločnosťou GreenPeace Energy bude autobus poháňaný čistou elektrickou energiou. Podľa štúdie Atmosfair ušetrí počas prvého roku prevádzky približne 82 ton CO2 z emisií vypúšťaných do ovzdušia v porovnaní s autobusom so spaľovacím motorom.
„Naším cieľom je presvedčiť viac ľudí, aby sa rozhodli využívať verejnú dopravu alebo si vybrali zdieľanie automobilov a bicyklov. Nestačí len prejsť na autá s elektromotormi,“ dodáva Sönke Tangermann, člen predstavenstva spoločnosti GreenPeace Energy. „Aby bolo vozidlo šetrné k životnému prostrediu, musí byť napájané čistou energiou. Okrem zmien v technológii je však potrebné zmeniť aj spôsob, akým ľudia mobilitu vnímajú.“

Elektrobus sa bude dobíjať raz alebo dvakrát denne a cez noc na dobíjacej stanici na centrálnom autobusovom nádraží Mannheim (ZOB) alebo cez dočasnú dobíjaciu stanicu vo Frankfurte. Každá stanica má výkon 80 kilowattov.

Spoločnosť FlixBus i naďalej pokračuje v partnerstve s klimatickou organizáciou Atmosfair, čím cestujúcim umožňuje kompenzovať emisie uhlíka, ktoré sa vyprodukujú na ich ceste. Túto kompenzáciu využíva asi 10 % zákazníkov FlixBusu, v minulom roku to boli viac než 4 milióny cestujúcich. Príspevky v tomto roku putujú na projekt na ochranu ovzdušia v Rwande nazvaný „Energeticky efektívne sporáky“, ktorý je akreditovaný Organizáciou spojených národov (OSN).

Budúcnosť diaľkovej autobusovej dopravy v čele s FlixBusom

Autobusy FlixBus sa vďaka modernému vozidlovému parku a vysokému využitiu kapacity v Európe a Spojených štátoch amerických stali jedným z najekologickejších druhov prepravy. Tí, ktorí s FlixBusom cestujú, ušetria v porovnaní s prepravou osobným automobilom 80 % emisií CO2.(1) „Vnímame dva súvisiace trendy, ktoré sa prejavujú v oblasti dopravy: na jednej strane sa ľudia stávajú mobilnejšími, na druhej strane chápu dôsledky, ktoré individuálna automobilová doprava môže mať pre životné prostredie,“ hovorí André Schwämmlein. „Naším poslaním v spoločnosti FlixMobility je poskytovať možnosti udržateľného cestovania šetrného k životnému prostrediu tak, aby zodpovedali želaniam a potrebám cestujúcich po celej Európe, v USA a v budúcnosti i v ďalších regiónoch.“ FlixMobility v Nemecku získala prestížne ocenenie EY Podnikateľ roku 2018

Spoločnosť FlixMobility stojaca za značkami FlixBus a FlixTrain si z tohto ročníka EY Podnikateľ roku v národnom kole v Nemecku odniesla prvé miesto v kategórii Mladý podnik. Nemecko tak bude reprezentovať na svetovom finále súťaže v Monaku v roku 2019. EY Podnikateľ roku (Entrepreneur Of The Year®) je najprestížnejšia svetová súťaž podnikateľov. Jej cieľom je ukázať verejnosti vynikajúce osobné príklady v oblasti podnikania, ktoré môžu byť vzorom pre mladých, začínajúcich podnikateľov. Súťaž EY Podnikateľ roku je koncipovaná ako medzinárodná, víťaza vyberá nezávislá porota zložená predovšetkým z predchádzajúcich víťazov súťaže. V súčasnosti sa ako jediná svetovo uznávaná súťaž svojho druhu pravidelne vyhlasuje už takmer v 60 krajinách na šiestich kontinentoch.

Značky: