Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Druhý ročník pretekov Tour de France Femmes avec ZWIFT sa včera skončil v Pau po tom, ako pretekárky absolvovali osem etáp a 956 kilometrov. Celkovou víťazkou sa stala Demi Vollering z Holandska. Víťazka bodovacej súťaže, Belgičanka Lotte Kopecky, získala zelenú trofej z českého krištáľu, ktorú navrhol tím Škoda Design. Škoda Auto bola už druhý rok po sebe oficiálnym hlavným partnerom a dodávateľom automobilov najväčších profesionálnych cyklistických pretekov žien na svete. Automobilka poskytla organizátorom 34 plug-in hybridných a plne elektrických vozidiel, konkrétne modely Octavia iV, Superb iV a Enyaq, pričom plne elektrické SUV slúžilo ako riaditeľské vozidlo, takzvaný „Red Car”.

Maren Gräf, členka predstavenstva Škoda Auto pre oblasť Ľudia a kultúra, hovorí:„Srdečne blahoželám celkovej víťazke Demi Vollering a všetkým ostatným účastníčkam za ich obdivuhodné výkony v týchto náročných napínavých pretekoch. Tour de France Femmes avec ZWIFT je výnimočné podujatie, ktorého vplyv ďaleko presahuje hranice športu. Ako najväčšie profesionálne ženské cyklistické preteky na svete prispievajú k zvýšeniu záujmu verejnosti o tento úžasný šport a zároveň posilňujú význam rovnakého prístupu. Toto podujatie sponzorujeme od samého začiatku, a to aj preto, aby sme ďalej podporovali diverzitu, rovnosť príležitostí a férovosť. Náš záväzok k týmto hodnotám stelesňuje vozidlo Enyaq Coupé Respectline, ktoré sprevádzalo pretekárky do cieľa.“

Trofej pre víťazku bodovacej súťaže navrhol tím Škoda Design

Škoda Auto bola opäť aj sponzorom zeleného dresu pre vedúcu pretekárku v bodovacej, tzv. „šprintérskej“ súťaži. Tú ovládla Belgičanka Lotte Kopecky, ktorá na pódiu v Pau prevzala zelenú trofej z českého krištáľu navrhnutú tímom Škoda Design. Ostrodefinované rovné línie na trofeji pripomínajú koleso bicykla. Precíznosť a technickosť trofeje je paralelou k výrobe bicyklov a automobilov. Tento dizajn tradičnými technikami zhmotnila sklárska spoločnosť Lasvit v Novom Bore.

Cyklistky prešli za osem dní takmer tisíc kilometrov

Na trase dlhej 956 kilometrov museli jazdkyne z 27 krajín absolvovať osem etáp: štyri rovinaté, dve kopcovité, jednu horskú a jednu individuálnu časovku, ktorá ich doviedla do cieľa v Pau. Od štartu v Clermont-Ferrand 23. júla prešli jazdkyne počas nasledujúcich siedmich dní cez dve pohoria, s celkovým prevýšením viac ako 14 000 metrov. V cieli siedmej etapy, v pyrenejskom priesmyku Col du Tourmalet, vystúpali na najvyšší bod pretekov vo výške 2 110 metrov. Počas celých pretekov cyklistky sprevádzalo 34 plug-in hybridných a plne elektrických vozidiel značky Škoda. Riaditeľke pretekov Marion Rousse  slúžilo ako veliteľské vozidlo, tzv. „Red Car“, elektrické SUV Enyaq.

Jazda na vozidle Škoda Enyaq Coupé Respectline za rovnosť príležitostí

Automobil Škoda Enyaq Coupé Respectline sprevádzal športovkyne na záverečnej 22,6-kilometrovej etape, aby zdôraznil význam rozmanitosti, rovnosti a spravodlivosti vo všetkých aspektoch života. Zmyslom tohto jedinečného automobilu je podporiť rovný a spravodlivý prístup ku každému, bez ohľadu na pôvod, národnosť, vek, pohlavie, náboženstvo, sexuálnu orientáciu, rodovú identitu a ďalšie aspekty.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.