Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Keď sme v internetovom zisťovaní položili spotrebiteľom z 22 krajín otázku, čo by vylepšili na svojom bývaní, najčastejšou odpoveďou bolo, že by chceli zmeniť dizajn alebo štýl interiéru (39 percent), celkovú veľkosť či usporiadanie (38 percent) a nábytok (35 percent).

Medzi ženami po celom svete jednoznačne vyhráva túžba po krajšom interiéri – skrášliť by ho chcelo 43 percent z nich. Radi by tiež zmenili nábytok (40 percent) a celkovú veľkosť svojho bývania alebo usporiadania (39 percent). Muži by najviac chceli zapracovať na veľkosti bývania a jeho usporiadania. Túto možnosť si vybralo 37 percent. Na ďalšom mieste sa u mužov umiestnili domáce spotrebiče a vzhľad interiéru, zhodne po 35 percent. V celosvetovom meradle je zrejmé, že muži majú oproti ženám podstatne väčší záujem o najrôznejšie vybavenie pre domácu zábavu. Pre túto možnosť hlasovali traja z desiatich mužov (30 percent), ale sotva dve z desiatich žien (19 percent).

Najväčší záujem o zlepšenie kvality bývania podľa krajín a jednotlivých kategórií

Krajší interiér by si najviac priali spotrebitelia v Rusku a Turecku, kde si túto možnosť zvolila viac ako polovica online populácie (konkrétne 56 a 55 percent). Celková veľkosť bývania a jeho usporiadania je najdôležitejšia pre obyvateľov Hongkongu (50 percent), Ruska a Argentíny (zhodne 49 percent), zatiaľ čo po výmene nábytku túžia hlavne Rusi (54 percent) a Turci (49 percent).

Domáce spotrebiče by chceli nahradiť lepšími hlavne spotrebitelia z Ruska (45 percent) a Číny (40 percent). V Južnej Kórei (42 percent), Hongkongu  (37 percent) a Čína (tiež 37 percent) je zase najvyššie percento  respondentov, ktorí by vo svojich domovoch ocenili väčšiu čistotu a poriadok.

Hongkong sa rovnako umiestnil na prvom mieste z hľadiska počtu ľudí, ktorí sú spokojní s existujúcimi úložnými priestormi a tiež tých, ktorí chcú zapracovať na celkovom systéme organizácie domácnosti. Pre úložné priestory hlasovalo 47 percent obyvateľov Hongkongu, za nimi nasledujú Mexičania a Argentínci zhodne so 44 percentami. Lepšia organizácia domácnosti je potom dôležitá pre 40 percent spotrebiteľov z Hongkongu a tiež 39 percent respondentov z Južnej Kórei.

Dvor, záhradu a iné vonkajšie priestory by chceli zdokonaliť predovšetkým Mexičania (43 percent) a Austrálčania (38 percent). Po lepšom vybavení pre domácu zábavu zase najviac túžia Číňania (34 percent) spolu s Mexičanmi (30 percent). V Holandsku, Japonsku, Nemecku, Francúzsku a Belgicku je naopak najvyšší podiel respondentov, ktorí uviedli, že na svojom bývaní nechcú meniť nič z vyššie uvedeného.

Dáta zo zistení spoločnosti GfK ocenia najmä obchodníci z radu hobbymarketov a tiež predajcov bytového zariadenia, doplnkov a potrieb pre úpravy bývania, pretože im umožňujú zistiť, ako sa líši snaha spotrebiteľov o zlepšenie kvality bývania v závislosti od krajín, veku a pohlavia. Vďaka prepojeniu týchto dát o predstavách spotrebiteľov s priebežným sledovaním predajných miest môže spoločnosť GfK svojim klientom poskytnúť detailný prehľad o súčasnom aj budúcom vývoji dopytu na jednotlivých cieľových trhoch.

Značky: