Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Hodnota značky výrazne vzrástla o 16,4 percenta na 85,3 miliardy amerických dolárov
  • Experti zaradili Telekom na silné jedenáste miesto v celkovom rebríčku
  • Spoločnosť je opäť najhodnotnejšou telekomunikačnou značkou na svete a najcennejšou korporátnou spoločnosťou v Európe
  • „Brand Finance Global 500“ vyzdvihuje pozitívny vývoj spoločnosti vďaka úspešnej stratégii zastrešenia značky, ako aj ekonomické a technologické úspechy

Deutsche Telekom je opäť jednou z najúspešnejších a najhodnotnejších spoločností na svete. Potvrdzuje to štúdia „Brand Finance Global 500“, ktorú dnes v rámci Svetového ekonomického fóra v Davose zverejnil britský Inštitút pre výskum trhu Brand Finance. Podľa tejto štúdie je súčasná hodnota spoločnosti Telekom 85,3 miliardy amerických dolárov, čo je najvyššia hodnota značky v jej 30-ročnej histórii. Nárast hodnoty v porovnaní s predchádzajúcim rokom (73,3 mld. USD) predstavuje 16,4 percent. To zodpovedá rekordnému nárastu o 12 miliárd USD. Od roku 2020 (39,9 miliardy USD) sa hodnota spoločnosti Telekom zvýšila o 114 percent, čím sa v tomto období viac než zdvojnásobila.

V celkovom rebríčku globálnej štúdie sa Telekom podľa expertov umiestnil na silnom jedenástom mieste. Zároveň je jedinou európskou spoločnosťou uvedenou v TOP 20. Telekom zostáva najhodnotnejšou telekomunikačnou značkou na svete, predbehol spoločnosti Verizon a AT&T a ďalej navýšil svoj náskok pred konkurenciou. Pri pohľade na Európu je “T” aj naďalej korporátnou značkou číslo jeden. Najhodnotnejšou značkou na svete je Apple pred spoločnosťami Microsoft, Google a Amazon.

„Spoločnosť Telekom sa naďalej úspešne rozvíja vďaka našej globálnej stratégii zastrešenia značky a ekonomickým a technologickým úspechom v národnom a medzinárodnom porovnaní. Od roku 2020 sa hodnota našej značky viac ako zdvojnásobila. Takéto výsledky ukazujú, že kontinuita sa vypláca a že sme na správnej ceste,“ vysvetľuje Chief Brand Officer Deutsche Telekomu, Ulrich Klenke. „Bodujeme našimi vynikajúcimi sieťami, produktmi a službami. Preukazujú našu výkonnosť a inovačnú silu a vytvárajú blízkosť tam, kde nás delí vzdialenosť. Vďaka tomu môžeme ľuďom umožniť podieľať sa na príležitostiach, ktoré ponúka digitalizácia.“

Spokojnosť zákazníkov dodáva značke extra dynamiku

Inštitút Brand Finance opäť pripisuje výrazný vzrast hodnoty značky Deutsche Telekom dôslednému riadeniu značky a priaznivému ekonomickému a technologickému vývoju spoločnosti. Skupina naďalej boduje vďaka udržateľným investíciám do kvality siete, digitálnych technológií a služieb zákazníkom. Najmä vysoká kvalita siete Telekomu zohráva rozhodujúcu rolu pri získavaní a udržiavaní zákazníkov v Európe aj v Spojených štátoch. Sila značky Telekom je aj naďalej na veľmi vysokej úrovni s 83 bodmi zo 100. Kľúčovú úlohu tu podľa expertov zohrávajú dôležité merateľné ukazovatele značky, ako sú inovácie, zákaznícky servis, ústretovosť voči zákazníkom, pomer cena/výkon a odporúčania. Okrem toho sa spoločnosti Telekom podarilo ešte viac posilniť jej pozíciu globálneho hráča vďaka konzistentnej medzinárodnej prítomnosti značky. Tieto faktory a s nimi spojená vysoká úroveň spokojnosti zákazníkov dodali značke ďalší impulz. Brand Finance je globálna a nezávislá poradenská spoločnosť s sídlom v Londýne, ktorá sa zaoberá oceňovaním a analýzou spoločností. Inštitút zostavuje rebríček 500 najhodnotnejších spoločností na svete podľa ich hodnoty v amerických dolároch. Ich hodnota sa vypočítava na základe licenčných poplatkov, ktoré by spoločnosť musela zaplatiť, ak by značku nevlastnila. Viac informácií o správe „Brand Finance Global 500“ v prípade záujmu môžete nájsť na www.brandfinance.com alebo www.brandirectory.com/global.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.