Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

„Pred 15-timi rokmi sme začínali v priestoroch starej Cvernovky. Vzduch zapáchal po oleji starých výrobných strojov, dážď nám zatekal na počítače, z blízkeho tanečného štúdia hrala tá istá hudba celý deň dookola a záchody vyzerali tak zle, že sme sa na ne hanbili poslať návštevu. V mnohých ohľadoch to boli vzácne časy.“ smeje sa spoluzakladateľka Lucia Šicková.

„Dnes máme niekoľko skvelo vybavených officov a dávame prácu stovkám úžasných ľudí. Včera, keď sme oslavovali naše 15. narodeniny, som sa rozprávala s mnohými z nich a uvedomovala si, aké úžasné talenty pracujú pre Pixel a ako každý prispieva k celku. Je to sen, ktorý sme si na začiatku sotva dokázali predstaviť.“

Tím 300 herných nadšencov, 7 hier na trhu, takmer 140 miliónov hráčov po celom svete, kancelárie v dvoch krajinách. Ale ako to všetko začalo?

Na začiatku boli štyria

V roku 2007 sa štyria herní nadšenci rozhodli vyvíjať vlastné hry. Podmienky však neboli ideálne. Slovensko bolo 18 rokov po revolúcii, stále v procese ekonomickej integrácie, s obmedzenými podnikateľskými možnosťami a bez silného zázemia v IT či hernom priemysle. Zakladatelia Pixel Federation – Šimon Šicko, Lucia Šicková, Marián Fridrich a Filip Fisher sa však nenechali odradiť. 

Najprv skúšali preraziť s titulmi na Nintendo DSi, neskôr s browserovou RPG stratégiou Emporea, no prvý skutočný prelom prišiel až s Facebookom. V tom čase bola totiž najväčšia sociálna sieť aj populárnou hernou platformou a hra TrainStation si na nej od roku 2010 získala milióny priaznivcov. 

Najväčšia chyba firmy

Firma si prešla aj náročnými obdobiami: „Príliš neskoro sme si uvedomili, že nemôžeme byť len developer, ale musíme byť aj publisher vlastných hier. Stálo nás to takmer krach firmy, ale nakoniec sme túto krízu prekonali a vzišlo z toho to, čo máme teraz.“, spomína spoluzakladateľ Marián Fridrich. 

V priebehu rokov experimentovali s rôznymi hernými platformami, žánrami a štýlmi. Mnohé z pokusov skončili fiaskom, ale z každého neúspechu sa snažili poučiť a v roku 2017 sa rozhodli venovať svoju plnú pozornosť tomu, čo im išlo najlepšie – voľne hrateľné mobilné hry (free-to-play).

Pandémia ich nezastavila

V roku 2019 už firma uskutočnila úspešný odkup väčšinového podielu, čím sa jej splnil dlhodobý strategický cieľ rozhodovať samostatne o svojej ceste. V nasledujúcich dvoch rokoch spôsobil príchod pandémie nečakaný rozmach zábavného a herného priemyslu. To sa odzrkadlilo aj na výsledkoch Pixel Federation. 

V roku 2021 firma dosiahla najvyššie tržby vo svojej histórii, otvorila novú pobočku v susednom Česku a jej tím narástol na 300 ľudí. 14 rokov od spolu založenia firmy sa Šimon Šicko rozhodol odstúpiť zo svojej pozície CEO, aby sa mohol naplno venovať kreatívnejším úlohám a  vývoju hier ako vedúci RnD tímu. „Potrebujem preskúmať nové príležitosti, mať možnosť vyhrnúť si rukávy a tvoriť,“ vysvetlil.Do vedenia firmy nastúpil spoluzakladateľ Marián Fridrich a vrcholoví manažéri Daniel Duranka COO spolu s CPO Marekom Stankovičom.

Hlavne sa nebrať príliš vážne

Na jar roku 2022 vydala spoločnosť mobilnú 3D adventúru Puzzle Adventure, založenú na dôkladnom RnD a skúsenostiach zo svojho najpopulárnejšieho titulu Diggy’s Adventure. Ďalším krokom bude spustenie nového tycoonu s názvom Candy Inc. už túto jeseň.

Ako už naznačuje motto firmy Players to Players, hlavným cieľom Pixel Federation naďalej ostáva tvorba kvalitných hier a zároveň zachovanie si hravosti: „Pre mňa je firma unikátna hlavne vďaka našej vnútornej atmosfére. Nejaké konflikty samozrejme boli a aj sú, ale 15 rokov je to firma, kde sa veľká väčšina ľudí cíti dobre.“, hovorí spoluzakladateľ Marián Fridrich. „Keď treba, makáme. Keď sa dá, vieme sa zabaviť. Keď niečo pokazíme, poučíme sa z toho (väčšinou!). A hlavne sa pri tom celom snažíme netváriť smrteľne vážne.“, dodáva CPO Marek Stankovič. 

Značky: