Hra delí ľudí do dvoch táborov. Jedni ju milujú, druhí nechápavo krútia hlavou.
Pokémon GO je celosvetový fenomén, ktorý si podmanil aj Slovensko. Na Facebooku má oficiálna bratislavská skupina takmer 700 členov, ktorí sa dohadujú na spoločných, skupinových lovoch. V porovnaní so svetom je však pár stoviek (tisícov) hráčov v Bratislave a na Slovensku malou kvapôčkou v mori.
Len v Amerike loví Pokémonov každý deň viac ako 21 miliónov používateľov, vďaka čomu Pokémon GO predbehol hru Candy Crush Saga a ide o vôbec najúspešnejšiu mobilnú hru v histórii.
Starší graf poukazuje na raketový rast používateľskej základne
A pozrite si porovnanie, koľko v priemere používajú ľudia denne jednotlivé aplikácie. Aj v tomto smere Pokémon GO exceluje, hoci ide o údaje z 8. júla
Pokémon GO je jednoducho fenomén. Ľudia lovia virtuálne príšerky naozaj všade:
Aktuálnou „základňou“ Pokémon GO je Central Park v New Yorku. Takto to tam vyzerá počas bežného dňa
https://www.youtube.com/watch?v=XOnylkydXr4
Avšak, keď sa objaví vzácny Pokémon, strhne sa hotové šialenstvo
https://www.youtube.com/watch?v=SDsiJCQSmvk
Podobné šialenstvo je aj v Sydney. Stovky hráčov sa stretávajú v parku blízko bytoviek. Obyvatelia bytov to vyriešili svojsky a po hráčoch hádžu vodné bomby
V Chicagu sa v jeden moment stretlo viac ako 5000 ľudí v parku, aby spoločne chytali Pokémonov
Pokémon GO môžno ovplyvní aj výber vašej ďalšej práce alebo lokality na bývanie
Na popularitu Pokémon GO reagujú aj spoločnosti. Vznikla napr. firma pokewalk, ktorá za určitý obnos peňazí bude chodiť s vašim telefónom, chytať Pokémonov a liahnuť vajíčka
Útulok pre psov má jasný odkaz pre hráčov – ak lovíte Pokémonov, môžete pri tom spraviť dobrý skutok a vyvenčiť nejakého psíka z útulku. Príspevok má obrovský úspech a takmer 30 tisíc zdieľaní na Facebooku
Americký T-Mobile od 19. júla ponúkne bezplatné dáta pre Pokémon GO na jeden rok. Okrem toho dá zákazníkom 15 dolárový kredit na jazdy pomocou aplikácie Lyft, aby sa rýchlejšie dostali k obľúbeným PokéStopom a telocvičniam
Americký operátor Sprint pozýva hráčov do svojich obchodov, kde im nabije telefóny, pomôže pri hraní a úplným nováčikom stiahne aplikáciu a vysvetlí základy
McDonald’s si ako prvá spoločnosť zaplatí sponzorované lokácie v hre, ktoré majú „doviesť“ hráčov priamo do niektorej z pobočiek rýchleho občerstvenia. V Japonsku ich bude 3000
Na Pokémonov už láka aj Aupark 🙂
Pokémon GO sa dostal už aj do zápasov MMA. Čo spravíte, keď knokautujete svojho súpera? Samozrejme, hodíte po ňom Pokéball
A vy, čo nehráte, tiež sa cítite takto nejako?
https://twitter.com/jaredr/status/752053160332529664?ref_src=twsrc%5Etfw
Zdroj: Twitter, Polygon, TIME, YouTube, TechCrunch, SurveyMonkey, EMEFKA, DailyMail
Prečítajte si aj:
Pokémon GO: Tipy, triky a všetko, čo potrebujete vedieť (doplnené)