Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Trišesťpäťka sa rozhodla poukázať na dôležitý problém, ktorým je nespravodlivé ohodnotenie mužov a žien v spoločnosti.

Tie podľa prepočtov zarábajú v priemere o pätinu menej ako muži. Kampaňou Ženské euro poukazuje nielen na neférovosť nerovnakého odmeňovania, ale aj na jeho príčiny, dopady na finančnú oblasť, ako aj možné riešenia. Online spot, do ktorého obsadila v hlavných úlohách netradične deti, prináša v spolupráci s Elite / Monday Lovers . Na vedení a exekuovaní kampane sa na strane banky ako aj agentúry podieľali primárne ženy, čo podčiarkuje silu jej celkového odkazu.

Až 87 % žien pociťuje tlak, aby boli dobrými matkami, ale aj zamestnankyňami zároveň. Dnešná doba aj preto vyžaduje oveľa väčšiu potrebu deľby práce, najmä pokiaľ ide o starostlivosť o domácnosť alebo o deti. Tzv. neplatenú prácu pritom vykonáva podľa dát banky až 8 z 10 žien. Aj z toho dôvodu má až 68 % z nich nedostatok času na vlastný sebarozvoj a následne aj kariérny rast, čo je v porovnaní s mužmi o štvrtinu viac. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu[1] agentúry 2muse, ktorý si dala 365.bank vypracovať pri príležitosti launchu kampane.

Ako banka pre dnešných ľudí sa v rámci komunikácie venujeme mnohým celospoločenským témam, ktoré rezonujú v dnešnej dobe. V rámci kampane Ženské euro je naším cieľom poukázať na problém nerovnocenných zárobkov mužov a žien, jeho príčiny, dopady na finančnú oblasť a načrtnúť aj možné riešenia. Práve táto situácia má totiž optikou žien dopad na horšiu tvorbu úspor, na ich nižšiu finančnú samostatnosť či ekonomickú nezávislosť a v neposlednom rade sa prejavuje aj v podobe nižších dôchodkov,“ hovorí Linda Valko Gáliková, head of PR & internal communication v 365.bank.

Kampaň Ženské euro banka spúšťa dnes prostredníctvom online spotu a bude nasadená na sociálnych sieťach, v rámci influencer marketingu, v PR a na webe zenskeeuro.sk, a to počas nasledujúcich štyroch týždňov. Banka načasovaním kampane reflektuje aj Deň rovnosti v odmeňovaní, ktorý každoročne v mesiaci október resp. november pripomína potrebu odstraňovať mužsko – ženské platové rozdiely. Súčasťou ďalších aktivít ku kampani je aj podpora konferencie Equal Pay Day, kde sa 365.bank stala hlavným partnerom.

Do hlavných úloh kampaňového online videa pritom obsadila netradične deti, ktoré ilustrujú nosnú myšlienku kampane. „Deti sú skvelé v tom, že dokážu na spôsobené krivdy reagovať naozaj autenticky. Navyše ešte úplne nerozumejú stereotypom a ich neférovosti. V online spote sme chceli okrem nižších platov žien ilustrovať aj príčiny, ktoré ženské euro spôsobujú. Napríklad také domáce práce (neplatená práca) sú ešte stále výrazne doménou žien. A tak sme museli pridať robotu v podobe náročnejšej omaľovánky či nezastrúhaných ceruziek aj dievčatám v našom experimente. Bonusom bolo, že jedno z možných riešení fenoménu ženského eura načrtli aj samotné deti. Berme si z nich príklad,“ hovorí Barbora Jurovcová, associate creative director v agentúre Elite / Monday Lovers. Samotný spot je pre lepší kontext doplnený aj štatistikami vychádzajúcimi z exkluzívneho prieskumu banky.

Točenia spotu sa pritom zhostila režisérka Iveta Grófová, ktorú oslovila najmä myšlienka a nosná téma kampane a ktorá má bohaté skúsenosti so spoluprácou práve s detským obsadením. Zaujímavosťou pritom je, že celá kampaň Ženské euro bola od začiatku na strane banky, ale aj agentúry vedená a exekuovaná primárne ženami, čo umocňuje celkovú silu jej nosného odkazu. 


[1] Prieskum realizovaný agentúrou 2muse v období 9.9. – 15.9.2024 na reprezentatívnej vzorke 1010 respondentov.

Značky: