Moderné finančné inštitúcie by sa pri tvorbe svojich stratégii mali zamerať na využívanie technológií ako je rozpoznávanie reči či prediktívna dátová analytika.
Finančný sektor vstúpil do novej éry, ktorá bude znamenať ešte výraznejší boj o zákazníka. Okrem tradičných bankových inštitúcií totiž vstupujú do hry aj FinTech spoločnosti, ktoré svojimi pokročilými technológiami môžu zmeniť rozloženie síl na trhu. Kľúčom k úspechu sa preto stáva dôkladné poznanie zákazníka.
„Banky by sa mali proaktívne zamerať na svoju digitálnu transformáciu. Vďaka doteraz uzavretému a silne regulovanému bankovému ekosystému stáli finančné služby zatiaľ mimo hlavný prúd inovatívnych digitálnych služieb, ponúkaných rýchlo rastúcim e-commerce a fintech sektorom. To sa však rýchlo mení,“ vysvetľuje Michal Kopanič, partner spoločnosti Deloitte na oddelení consultingu.
Zastúpenie digitálnych a mobilných kanálov pritom rýchlo rastie. Pritom však platí, že viac ako 11 miliónov klientov v strednej a východnej Európe naďalej využíva služby pobočiek či internetového bankovníctva, a to aj napriek vysokej penetrácii internetu a smart telefónov. Práve prostredníctvom najnovších digitálnych technológií, sociálnych sietí a skúmaniu získaných dát môžu banky získať dôležitú konkurenčnú výhodu – dôkladné poznanie zákazníka a s tým spojené zlepšenie služieb a konkurencieschopnosti.
Moderné banky, poisťovne a iné finančné inštitúcie by sa tak pri tvorbe svojich stratégii, zameraných na spoznanie zákazníka, mali zamerať na využívanie technológií ako je rozpoznávanie reči či prediktívna dátová analytika. Kombináciou digitálnej a ľudskej interakcie, ale aj využitím sociálnych sietí pre ponuku prvotriednych služieb a automatizáciou môžu dosiahnuť daný cieľ jednoducho a efektívne s pozitívnym dopadom na obe strany.
Práve týmto témam sa venoval aj 3. ročník medzinárodnej konferencie Banking and Insurance Forum 2018. Jej účastníci prostredníctvom prípadových štúdií, zameraných na získavanie relevantných údajov, ich analýzu a vhodné využitie, získali prehľad o spoznaní samotného klienta. Príklady inovatívnej starostlivosti o zákazníka a automatizácie servisných stredísk odkryli spôsoby, ako proaktívne reagovať na potreby a požiadavky moderného klienta. Slovenskí a zahraniční spíkri, ktorí sú skúsenými odborníkmi v týchto oblastiach, priblížili návštevníkom podujatia, ako dôkladne spoznať zákazníka a mohli sa tak stať úspešným trhovým hráčom.