Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Môžu byť aj malé a stredné slovenské eshopy konkurencieschopné v boji so zahraničnou konkurenciou? Ako preniknúť na susedný český trh a uspieť tam? Na tieto otázky sa pokúsi dať odpoveď Asociácia eshopov na svojej bezplatnej konferencii už vo štvrtok (22. novembra) v Aule Ekonomickej univerzity v Bratislave – Petržalke.

Mikro eshopy – ideálny štart do podnikania a rastúca ekonomická sila

Na Slovensku funguje už viac ako 10 000 internetových obchodov. Veľká časť z nich je prevádzkovaná ako mikro eshopy. Pre ich prevádzkovateľov sú prostriedkom na extra príjem popri zamestnaní. Robia ich takpovediac „na kolene“, bez know-how a intuitívne. Táto skupina on-line podnikateľov už dnes prispieva nemalou mierou k rastu HDP na Slovensku, a súčasne patrí medzi najväčších zamestnávateľov. Odhaduje sa, že v tomto sektore pracuje viac ako 40 000 ľudí. Založenie a prevádzkovanie vlastného eshopu navyše patrí medzi najpopulárnejšie formy podnikania absolventov vysokých škôl a mladých ľudí, čo má pozitívny vplyv na pokles nezamestnanosti a rozširovanie základne malých a stredných podnikateľov na Slovensku.

Ako dobre fungovať v globálnej konkurencii?

Slovenské eshopy čelia obrovskému tlaku konkurencie. Nielen v rámci vytvárania jednotného digitálneho trhu Európskej únie, ale súperia tiež s ázijskými a americkými gigantami. Asociácia eshopov (AE) je profesijným združením eshopov na Slovensku i v ďalších krajinách. Snaží sa rozširovať počet podnikateľov v ecommerce a pomáhať eshopom obstáť na silno konkurenčnom on-line trhu. Navyše spája jednotlivé časti ekosystému ecommerce – okrem internetových obchodov tiež transakčných partnerov, prepravné spoločnosti, agregátorov ponúk, ale tiež fintech spoločnosti, ktoré prinášajú do biznisu inovácie. Jednou z edukačno-networkingových aktivít AE je i pripravovaná bezplatná konferencia s názvom „Môžu byť slovenské malé a stredné eshopy v rodiacom sa jednotnom digitálnom trhu Európskej únie konkurencieschopné?!“

Sledujte konkurenciu a odlíšte sa

Na konferencii objavíte tipy a triky ako na efektívne riadenie mikro eshopu. Absolútne kľúčovým predpokladom pre úspech vašich on-line aktivít je odlíšenie od konkurencie. Prečo a ako si zanalyzovať vašich konkurentov vám prezradí expert na e-commerce Michal Král, ktorého portáwww.pricemania.sk dosiahol už po troch rokoch fungovania 1 mil. návštev mesačne a pracuje pre všetkých najväčších e-commerce hráčov na trhu ako Alza.sk, Mall.sk, Hej.sk, Martinus.sk a stovky ďalších.

Ako expandovať do Čiech?

Mnoho mikro eshopov uvažuje o expanzii na rádovo väčší susedný český trh. O tom, čo to obnáša, ako sa na to pripraviť a ako sa presadiť za riekou Moravou bude hovoriť Lumír Kunz, CEO najväčšieho českého online trhoviska, Aukro.cz.

Nestrácajte zákazníkov

Často je veľmi ťažké a nákladné dostať potenciálnych zákazníkov na stránku svojho eshopu. Je však ešte ťažšie urobiť z nich reálnych zákazníkov. Pritom často všetko zlyhá na maličkostiach a aj keď hľadaný tovar máte v ponuke, zákazník sa k nemu jednoducho nedokliká. Ako sa s tým popasovať a pretaviť väčšie množstvo návštev na nákupy, porozpráva známy ecommerce podnikateľ a zakladateľ analytického nástroja Luigi´s Box, Radoslav Balajka.

Konferencii sa uskutoční vo štvrtok (22.11.2018) v Aule Ekonomickej univerzity v Bratislave – Petržalke v čase od 09.00 do 15.30 hod.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.