Oddelenie PEUGEOT SPORT dňa 18. októbra 2018 oznámilo, že bude vyvíjať špičkové výkonné vozidlá odvodené od sériových vozidiel.
Dnes, v rámci úvodu k tomuto novému produktovému radu, automobilka PEUGEOT v svetovej premiére na autosalóne v Ženeve odhaľuje štúdiu elektrifikovaného vozidla PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508.
#UNBORING THE FUTURE, uistenie, že budúcnosť v podaní značky PEUGEOT určite nebude nudná! A keďže elektrický pohon sa spája aj s čistým potešením z jazdy, bolo nevyhnutné, aby vznikol aj modelový rad zameraný na vysoký výkon.
Konštruktéri a špecialisti z oddelenia PEUGEOT SPORT dostali za úlohu vyvinúť štúdiu PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508, ktorá vychádza z radikálneho fastbacku PEUGEOT 508 HYBRID. Vyznačuje sa vysokým výkonom a nízkymi emisiami, pričom poskytuje vynikajúcu úroveň výkonu, ktorý sa až doteraz vo vozidlách značky PEUGEOT nevyskytoval a spája ho s uhladeným a atletickým dizajnom.
„Elektrifikácia nám poskytuje úžasné možnosti, ako vyvinúť nové jazdné zážitky. Vytvárame „neo-performance”, nové zdroje energie, nové prvky výbavy, objavujeme nové teritóriá, zvládame nové výzvy. A poskytujeme potešenie z jazdy pri iba 49 g CO2/km!”Jean-Philippe IMPARATO, výkonný riaditeľ značky PEUGEOT.
PEUGEOT SPORT INSIDE
Výbavy PEUGEOT GT a GTi čoskoro dosiahnu nové úrovne výkonu. Pomôžu im v tom pohonné ústrojenstvá HYBRID a HYBRID4. Štúdia PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 však pôjde ešte ďalej. Ide o lákadlo pred vývojom nového radu pôsobivých elektrických vozidiel.
Značka PEUGEOT touto stratégiou ukazuje, že elektrický pohon je zdroj nových a premyslených úrovní výkonu, ktoré spájajú silu a účinnosť.
PEUGEOT SPORT, celosvetovo preslávený športovým dizajnom svojich modelov, dostal dôveru, aby zastrešil vývoj tohto nového modelového radu.
PEUGEOT SPORT sa po celom svete presadil špičkovými výkonmi vo viacerých oblastiach a mnohým náročným klientom priniesol významné úspechy. Za všetko stačí spomenúť víťazstvá modelov PEUGEOT 908 a PEUGEOT 3008 DKR v pretekoch 24 hodín Le Mans či Rely Dakar. Medzi ďalšie úspešné modely patria PEUGEOT 208 R2, PEUGEOT 308 Racing-Cup a PEUGEOT 308 TCR. Tieto úspechy sa prejavili aj na sériových modeloch. PEUGEOT SPORT stojí za vývojom modelov ako PEUGEOT RCZ-R (v roku 2013), PEUGEOT 208 GTi 30 (v roku 2014) a 308 GTi by PEUGEOT SPORT (v roku 2015).
PEUGEOT SPORT pri vývoji aktuálneho vozidla využíval skúsenosti nadobudnuté z dvoch príťažlivých štúdií elektrických vozidiel:
- mimoriadne úsporný model PEUGEOT 208 HYbrid FE (z roku 2013) dosahoval výkon na úrovni GTi s emisiami a spotrebou nižšími ako mali vtedy najmenšie spaľovacie motory na trhu. Vzhľadom na optimalizáciu bola hodnota emisií CO2 na úrovni 46 g/km, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvalo 8 s.
- PEUGEOT 308 R HYbrid Concept (z roku 2015) dosiahol úroveň absolútneho výkonu: 368 kW (500 k), krútiaci moment 730 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 4 s.
Štúdiu PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 ovplyvnili aj tieto vozidlá, no zároveň využíva najnovšie výdobytky techniky a technológie, ktoré poskytujú vysokú účinnosť pri zachovaní výnimočného výkonu!
Technologická zručnosť
Konštruktéri PEUGEOT SPORT zlúčili výkon troch motorov (benzínový PureTech 200, elektromotor s výkonom 80 kW (110 k) vpredu a elektromotor s výkonom 147 kW (200 k) vzadu), dvoch zdrojov energie a pohonu všetkých štyroch kolies. Vozidlo tak poskytuje výnimočné zrýchlenie a dosahuje krútiaci moment až 500 Nm. Tieto údaje posúvajú štúdiu PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 na výkon porovnateľný so spaľovacími motormi s výkonom 295 kW ( 400 k).
- zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s
- 400 m s pevným štartom: 12,5 s
- 1 000 m s pevným štartom: 23,2 s
- 80 — 120km/h: 2,5 s
- 80 — 180 km/h: 9,3 s
- Maximálna rýchlosť: 250 km/h
A to všetko pri emisiách iba 49 g CO2/km (podľa WLTP)!
K výkonu pohonnej jednotky sa prispôsobili aj brzdy: vpredu brzdia odvetrávané kotúče s priemerom 380 mm uchytené na hliníkových stredoch, na ktoré tlačia štyri piestiky (s priemerom 38 a 41 mm) uložené v pevných strmeňoch.
Vynikajúci podvozok nového modelu PEUGEOT 508 dostal niekoľko dôležitých úprav. Znížila sa svetlá výška vozidla, zmenilo sa pruženie a rozšíril sa aj rozchod. Vpredu o 24 mm, vzadu o 12 mm. Úpravou prešlo aj precízne riadenie, ktoré je teraz ešte účinnejšie a zvyšuje potešenie za volantom. Vysoko výkonné pneumatiky pochádzajú z ponuky dlhodobého partnera Michelin.
Štúdia PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 dostala pneumatiky s rozmerom 245/35 R20 Pilot Sport 4S, ktoré poskytujú mimoriadnu priľnavosť a posúvajú limity výkonu na novú úroveň.
„Elektrifikácia nám pomohla vyvinúť najšportovejšie modely značky PEUGEOT! Snívali sme o tom a teraz sme premenili naše sny na skutočnosť.”
Bruno FAMIN, výkonný riaditeľ PEUGEOT SPORT
To najlepšie z oboch svetov
Štúdia PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 dokonale zapadá do spoločnosti novej línie prémiových elektrických vozidiel a otvára úplne nový svet jazdných zážitkov.
Naplno využíva všetky výhody pohonu plug-in hybrid a nerobí pri tom žiadne kompromisy. Batéria (11,8 kWh) prispieva k nízkej spotrebe a poskytuje čisto elektrický pohon až do vzdialenosti 50 km (podľa WLTP).
V režime Sport sa vozidlo za pomoci elektrického aj spaľovacieho motora dostane až na rýchlosť 190 km/h, pričom za každých okolností očarí schopnosťou zrýchľovať!
Jedinečné jazdné vlastnosti, no s minimálnymi emisiami CO2.
Zvýšená obratnosť
Táto štúdia predznamenáva nový a vysoký stupeň obratnosti, pričom vytvára základy pre nový zážitok z elektrickej jazdy s podpisom oddelenia PEUGEOT SPORT.
Aerodynamika vozidla sa posúva na novú úroveň a pridáva k tomu úplne nový rozmer dizajnu:
- predný nárazník je ostrejší a obsahuje výrazné otvory na zlepšenie chladenia. Priľahlé krídelká zlepšujú prúdenie vzduchu. Predný spojler, vyrobený technikou 3D tlače, dostal ostrý tvar a posuvné časti, ktoré vyzerajú, akoby boli pripravené rezať vzduch. Ich umiestnenie usmerňuje vzduch priamo na chladič,
- pomocné rámy dostali aerodynamické prvky na zníženie aerodynamického odporu,
- aerodynamické krídelká sa nachádzajú aj na blatníkoch, kde sa inak vynímajú označenia GT Line a GT,
- pôvodný dizajn čistých línií zadnej časti vozidla nepotreboval pridanie zadného spojleru,
- pre zvýšenie účinnosti dostala zadná časť nový difúzor.
Vzhľad vozidla zlepšuje aj špeciálna sivá farba Selenium Grey, ktorá vďaka špeciálnym čiastočkám mení svoju farbu na svetle. Kontrast zvyšujú aj špeciálne prvky s farbou Kryptonite, ktoré umocňujú svieži a moderný športový nádych štúdie.
Okrem dynamického dizajnu sa o lepšie chladenie bŕzd starajú aj nové 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich vzhľad spája čiernu farbu Onyx a sivú Selenium. Kryty kolesových skrutiek dostali
hviezdicový tvar, úplne zakrývajú skrutky a priťahujú pozornosť na detail. Lúče kolies odkrývajú pohľad na nápis PEUGEOT SPORT ENGINEERED na strmeňoch bŕzd kryptónovej farby.
Chrómové prvky vyzerajú vďaka čiernemu lesku ešte nápadnejšie a ikonický lev spolu s označeniami dostali rovnaký anodizovaný povrch ako na ostatnej štúdii PEUGEOT e-LEGEND..
Karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel sú vyrobené z nadčasového karbónu.
„S novými možnosťami aerodynamiky sa štúdii PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 podarilo posunúť radikálny dizajn modelu PEUGEOT 508 na novú úroveň. Štúdia zosobňuje našu víziu novodobého športového vozidla, ktoré spája účinnosť a eleganciu.”
Gilles VIDAL, riaditeľ dizajnu značky PEUGEOT
PEUGEOT i-Cockpit® upravený pre inštinktívny výkon
PEUGEOT i-Cockpit® sa ešte výraznejšie než doteraz zameriava na maximálny výkon a intuitívny zážitok z jazdy. Kompaktný volant vizuálne umocňuje vynikajúcu ovládateľnosť vozidla a vysoko umiestnená prístrojová doska poskytuje vodičovi ničím nerušený výhľad na cestu a plnú koncentráciu na šoférovanie.
Nové komfortné sedadlá dostali čalúnenie s kombináciou kože a alkantary s prešívaním využívajúcim farby Kryptonite a čierna Onyx. Čalúnenie alkantarou pokrýva všetky časti interiéru ako strecha, stĺpiky čelného skla či výplne dverí.
Čalúnenie alkantarou sa dostalo aj na športový asymetrický volant, kde ju dopĺňajú vložené karbónové lišty. Na jeho spodnej časti sa nachádzajú aj tri pásiky PEUGEOT SPORT ENGINEERED a prešívanie s kombináciou farieb Kryptonite a čierna Onyx. Nový dotykový a vizuálny zážitok vytvára aj alkantara umiestnená v priestore dotykového voliča automatickej prevodovky.
Tento krásny materiál pokrýva aj dvere. Efektné dierovanie vytvára priestor, aby vyniklo prešívanie vo farbe Kryptonite. To sa nachádza aj na vrhu palubnej dosky, kde tvorí príťažlivo vyzerajúci pás. Dynamickú osobnosť vozidla vyzdvihuje aj elegantné pokrytie stredovej konzoly karbónovými dielcami.
Úplné pohltenie farbou zaručujú aj 100 % Kryptonite 10-palcová dotyková obrazovka s HD rozlíšením a 12,3-palcová digitálna prístrojová doska.
Nezabudlo sa na žiaden detail — jemný dotyk farbou Kryptonite sa nachádza aj na vnútornej strane kľučiek.