Riešenie od spoločnosti Behavera využíva psychometrický algoritmus, ktorý dokáže zmerať kompetencie uchádzača o zamestnanie na základe hrania jednoduchých simulačných hier.
Po veľmi úspešnej fáze akceleračného programu ELEVATOR LAB powered by Tatra banka, do ktorej sa prihlásilo 25 startupov z 5 krajín, vybrala odborná porota dva najúspešnejšie projekty. Hlavným cieľom druhého ročníka Elevator Lab Challenge bolo identifikovať startupové riešenia, ktoré využívajú inovatívne technológie a zároveň majú najväčší potenciál na reálne využitie. Prihlásené projekty boli z oblastí umelej inteligencie, riešení pre korporátnych klientov, malých a stredných podnikateľov, ale aj v platobných metódach, retailovom bankovníctve, či kybernetickej bezpečnosti a devízových riešeniach.
Tatra banka sa stará o to, aby sa start-upom darilo. Na súťaži Elevator Lab Challenge sa zúčastnilo 6 finalistov, ktorí si zmerali sily pri osobnej prezentácii pred porotou. Vo finále predstavilo svoje riešenia 6 spoločností: Behavera, Family Finance, Finax, Spendee, UPUP a Wultra. Väčšina z nich bola zameraná na finančníctvo, ale bol aj jeden, ktorý bol zameraný na ľudské zdroje. Práve tento aj vyhral túto súťaž v kategórii Local Hero a od Tatra banky si firma odniesla sumu 5000 eur. Spoločnosť Behavera je zameraná na vyhľadávanie talentov. Medzi uchádzačmi o prácu v danej firme sa potom nevyberá klasicky podľa životopisu a tzv. tvrdých znalostí, ale hľadajú sa ľudia, ktorí si poradia v každej situácii.
Príkladom môže byť úloha na zorganizovanie firemného mítingu, pričom sa od uchádzača očakáva, že dokáže využiť firemný intranet, zistí si témy, ktoré sú pre daný míting dôležité a tiež bude treba pozvať z firmy ľudí, ktorí majú k danej téme čo povedať. Pre uchádzačov o prácu je tak vlastne pripravená hra, pričom sa vyhodnocuje, ako si uchádzač poradí so situáciu, ktoré úplne nepozná.
RBI potential“ vyhrala maďarská spoločnosť Family Finances a postupuje do semifinále, kde sa bude uchádzať o cenu na úrovni celej skupiny RBI. Spoločnosť vyvíja bankové riešenia so zameraním na potreby najmladšie generácie.
Michal Liday, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Tatra banky, zhodnotil rozhodovací proces ako naozaj náročný: „Pri rozhodovaní sa porota sústredila hlavne na to, čo môže byť potenciálne najvyššou pridanou hodnotou a v čom vidíme pravdepodobnosť úspešnej implementácie a prijatia zo strany cieľového publika. Zďaleka to však nebolo o tomto jednom stretnutí. Všetkým ďakujem za to, že ste nás pustili do svojej kuchyne a prejavujete tak záujem stať sa súčasťou nášho ekosystému.“