Peugeot Sport Slovakia s posádkou Rasťo Chvála a Zuzana Lieskovcová a s automobilom PEUGEOT 208R2 úspešne prešli najťažšou európskou rely na Morave.
Barum Czech Rally Zlín patrí medzi podujatia európskeho šampionátu ERC a je považovaná za jednu z najnebezpečnejších rely v Európe. Trate v okolí Zlína sú povestné úzkymi asfaltovými cestami v lesoch a dedinách s nerovným povrchom a každoročne si vyberajú svoju daň v podobe ťažkých havárií. Iná nebola ani tohtoročná “Barumka” s menšími i doslova desivými haváriami.
“Niekoľko krát sme mali na mále, avšak ustáli sme to,” ilustroval priebeh rely Rasťo a zároveň priznal, že na jednom mieste šuchli Peugeot 208 R2 o strom.
“Bolo to problematické, ale pomalé miesto, vždy ma vynášalo k okraju a bolo tam riziko poškodenia kolesa, tak som zatočil skôr, aby bol priestor na od šmyknutie, ale auto príkladne zatočilo – viac ako som čakal,” dodal Rasťo.
Pod úspech posádky sa výraznou mierou postaralo bezchybne pripravené auto pod vedením Jiřího Pertlíčka z Aspekty Plzeň.
„Kým konkurenti vypadávali na poruchy náš Peugeot 208 R2 išiel na rozbitých asfaltoch a v horúcom počasí ako švajčiarske hodinky,” konštatoval za cieľom unavený Rasťo.
Zuzka Lieskovcová štartovala na „Barumke“ už dva krát a práve znalosť nástrah tratí a komplikovaných miest pomohla k dojazdu do cieľa.
“Mojou úlohou bolo doviesť Rasťa do cieľa a nebolo to jednoduché, lebo v takomto rýchlom tempe som Barumku ešte nešla,” dodala Zuzka s medailou na hrudi a kyticou v ruke.
Na Barum Czech Rally Zlín je dlhoročný zvyk odmeniť každú posádku, ktorá dosiahne cieľ medailou a každá žena na cieľovej rampe dostane kyticu kvetov.
Rasťo a Zuzka získali poháre za druhé miesto v pohárovej súťaži Peugeot Rally Cup Czech Republic 2019, do ktorej nastúpilo desať posádok.
“Na víťaza Dohnala sme jednoducho nemali a nedal sa dohnať,” dodáva s úsmevom Rasťo.
Celkovo v obrovskej konkurencii 127 posádok na štarte skončili Rasťo so Zuzkou na 40. mieste v absolútnej klasifikácii.
Z celkového pohľadu teší 16. miesto v triede RC4, do ktorej nastúpili štyri desiatky posádok vrátane absolútnej európskej špičky.
“Samozrejme tá špička nám ušla, sú to mladé talenty, ktoré sa pripravujú cielene a stále sedia v pretekárskom aute. Chcel som mať lepšie časy, ale ak sme chceli, čo i len trochu eliminovať riziko nešlo to.
Najmä potrebovali by sme testovať a hrať sa s nastavením a pneumatikami. Vzhľadom na okolnosti sa teším z cieľa a výsledku v Peugeot Rally Cupe.
Jednoducho na ďalší rast by to chcelo z mojej strany viac cielenej prípravy. Chýbala mi rýchlosť na rozhodujúcich miestach. Zbytočne som komplikoval voľbu pneumatiky a raz som urobil zlé rozhodnutie v nastavení podvozka.
Môj cieľ nebol len cieľ dojazdiť , lebo to je slabá motivácia, chcel som byť v prvej dvadsiatke RC4 a aj to sa podarilo, ale časy ma sklamali.
Na druhej strane som rád, že Peugeot Sport Slovakia mi umožnil jazdiť na špičkovom aute a tá jazda v takom stroji stála za to,” uzavrel Rasťo Chvála.