Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

FlixTrain plánuje spustiť svoje služby vo Švédsku, Francúzsku a na nových koridoroch v Nemecku. Najväčšiu krátkodobú výzvu predstavuje zabezpečenie súprav pre nové vlakové linky. Udržateľný rozvoj: Všetky súčasné i budúce lokomotívy poháňa energia z obnoviteľných zdrojov

Spoločnosť FlixTrain, ktorá patrí pod rovnakú materskú spoločnosť ako autobusy FlixBus, sa pripravuje na ďalšiu expanziu plánovanú na rok 2020. Prvého poldruha roka jazdili zelené vlaky len v Nemecku, kde sa jedným z ich prvých prevádzkových partnerov stala aj česká spoločnosť Leo Express. Na budúci rok chce spoločnosť FlixMobility predstaviť rozšírenú ponuku vlakových spojov i v zahraničí. Od roka 2020 budú prvé vlaky spoločnosti FlixTrain jazdiť medzi švédskymi mestami a v Nemecku sa ich sieť rozšíri na nové koridory. Vláda vo Francúzsku v súčasnosti posudzuje ekonomické aspekty prevádzky na vybraných železničných trasách. Najväčšiu výzvu v celom odvetví železničnej dopravy predstavuje zabezpečenie prístupu k ďalším súpravám, najmä ak sú potrebné na rozjazd nových liniek.

Dva roky po nasadení vlakov v Nemecku spoločnosť FlixTrain plánuje expanziu do zahraničia. Od prvého polroka roku 2020 budú zelené vlaky jazdiť vo Švédsku na trasách Štokholm – Malmö a Štokholm – Göteborg. „Vo Švédsku vnímame veľký a neustále rastúci dopyt po železničnej preprave. FlixTrain sa stane najdostupnejšou cestovnou alternatívou na trhu s vysoko kvalitnou a pohodlnou prepravou a zároveň výrazne prispeje k prechodu na udržateľnejšiu formu dopravy,“ uvádza Peter Ahlgren, riaditeľ spoločnosti FlixBus vo Švédsku.

Na novo liberalizovanom trhu vo Francúzsku sa vyhodnocujú možnosti budúcej prepravy

Na jar roku 2019 spoločnosť FlixTrain predstavila svoje predbežné plány aj na francúzskom železničnom trhu. Regulátor vnútroštátnej prepravy ARAFER požiadal všetky strany so záujmom o vstup na železničný trh, ktorý v dohľadnom čase čaká liberalizácia, aby predložili svoje plány 18 mesiacov pred začiatkom prevádzky. Úrad ARAFER na základe podnetov následne vyhodnotí ekonomické aspekty prevádzky na vybraných železničných trasách.

Liberalizácia železničného trhu vo Francúzsku prebehne od roku 2021. Spoločnosť FlixTrain vyhodnotí konečné plány pre vlakovú prepravu na francúzskom trhu v roku 2020, v ktorom je tiež stanovený finálny termín podania žiadostí o prístup na železnicu. „Liberalizácia železnice vo Francúzsku je pre nás jedinečnou šancou na vytvorenie ešte lepšej ponuky prepravy pre francúzskych zákazníkov,“ poznamenáva Yvan Lefranc-Morin, riaditeľ spoločnosti FlixBus pre Francúzsko.

Obstarať nový autobus je jednoduché, ale skúste zohnať voľný vlak! FlixTrain rokuje s výrobcami vlakov

V Nemecku zatiaľ jazdia pod zeleným náterom FlixTrain zrekonštruované bývalé súpravy Deutsche Bahn. Vlaky, ktoré majú rozšíriť súčasnú sieť v Nemecku i v zahraničí, by mali byť kombináciou zrekonštruovaných a úplne nových vozidiel. Poskytovateľ mobility aktuálne rokuje s niekoľkými výrobcami vlakov. FlixTrain sa navyše zasadzuje o to, aby všetky nové vlaky, rovnako ako tie súčasné, poháňala výhradne zelená energia z obnoviteľných zdrojov.

Okrem významného rozvoja na medzinárodných tratiach FlixTrain chystá expanziu na domácej nemeckej pôde. Zelené vlaky prvýkrát vyrazili na cestu v roku 2018 na trase medzi Berlínom a Stuttgartom (cez Frankfurt) a medzi Hamburgom a Kolínom nad Rýnom. O rok neskôr sa k zelenej sieti pridali vlaky jazdiace v koridore Berlín – Kolín nad Rýnom. Od polovice decembra tohto roka začne FlixTrain zastavovať v ďalších siedmich nových mestách (napr. Aachen, Lipsko, Halle a Erfurt) na existujúcich tratiach. Na jar 2020 začne premávať medzi Stuttgartom a Hamburgom.

Značky: