Tempeh a chlebovník nahradia seitan na pozícii najlepších náhrad mäsa a hrdinom sa stane aj nenápadné ľanové semienko.
Uber Eats prináša prehľad najobjednávanejších jedál v regióne EMEA z hľadiska trendov popularity a predpovedá, ktoré jedlá či potraviny budú hrať prím v roku 2020. Najobľúbenejšie jedlá v regióne EMEA v tomto roku možno nebudú také prekvapivé – na najvyššom mieste sa umiestnilo tacos a na ďalších priečkach pizza, poke a shawarma. Medzi ďalšie unikátne a obľúbené jedlá patrí lotosový koreň, japonský ryžový dezert mochi či bibimbap z kórejskej kuchyne.
Čo si budú zákazníci objednávať v roku 2020? Uber sa pozrel na to, aké jedlá naberajú v rámci platformy Uber Eats na popularite a odhaľuje niekoľko kľúčových trendov, ktoré na prahu novej dekády razantne naberajú na obľube.
Predpoveď trendov v potravinách a jedlách na rok 2020
Najprudší nárast vo vyhľadávaní zákazníkov i v objeme objednávok v aplikácii Uber Eats zaznamenalo ľanové semienko, ktoré bude možné v regióne EMEA v roku 2020 považovať za novoobjavenú superpotravinu.
Výrobky obsahujúce CBD konopný olej sa pravdepodobne objavia v ponuke viacerých reštaurácií v celom regióne a jednou z hlavných príloh jednotlivých jedál sa zrejme stane aj kombucha.
S meniacimi sa chuťami vegánov a flexitariánov a tiež s ohľadom na ich ochotu skúšať nové veci sa predpokladá, že pred časom na popularite klesajúci chlebovník (jackfruit) a tempeh predbehnú iných bezmäsitých obľúbencov ako seitan a tofu.
Medzi najhorúcejšie food trendy v roku 2020 budú patriť:
- ľan
- CBD konopný olej
- kombucha
- cesnak
- huby Chanterelle
- kakao
- popcorn
- tekvica
- chlebovník
- tempeh
Najobľúbenejšie svetové kuchyne v roku 2020 budú:
- izraelská
- škandinávska
- etiópska
- kórejská
- arménska
Potraviny, ktoré sú spolu s blížiacim sa rokom 2020 na ústupe:
- omáčka Sriracha
- taro (hľúznatá tropická plodina používaná podobne ako zemiaky)
- matcha
- tofu
- kimchi (tradičné kórejské národné jedlo)
„V uplynulom roku sme zaznamenali, že pre ľudí je veľmi dôležité, aby mali dobrý pocit z toho, čo jedia a objednávajú a je pre nich stále dôležitejšie jesť spoločensky uvedomelo a zároveň zdravo. A hoci je zábavné vidieť v centre pozornosti položky ako je napríklad popcorn, zaznamenali sme aj to, že pár zeleninových obľúbencov si upevnilo svoje pozície. Naši zákazníci si stále vychutnávajú tekvicu, šampiňóny a cesnak – a s ohľadom na stúpajúci trend zdravého stravovania neočakávame, že by sa to v blízkom čase zmenilo,“ povedala Jeanette Mellinger, vedúca spotrebiteľského prieskumu Uber Eats. Ako dodala, je veľmi rada, že Uber Eats pomáha meniť doručovanie jedla z víkendovej odmeny pre mlsných na každodenné zdravé stravovanie.