Používateľské mená a heslá dnes využívame v internete takmer všetci, ale väčšina z nás ich nepovažuje za pohodlný a bezpečný spôsob ochrany súkromia v digitálnom svete.

Zadávanie používateľských mien a hesiel pre prihlásenie na rozličné weby a internetové služby by mohlo byť čoskoro minulosťou. Prieskum spoločnosti Accenture ukázal, že tento spôsob overovania považuje za ťažkopádny viac ako 60 % spotrebiteľov. Vyše tri štvrtiny (77 %) by v internete privítali iný spôsob zabezpečenia dát a ochrany súkromia. Prieskumu sa zúčastnilo 24 tisíc respondentov z 24 krajín.

Spotrebiteľom sa tradičné spôsoby prihlasovania nepáčia, pretože nie sú veľmi komfortné a pre ochranu osobných dát – či už ide o emailové adresy, čísla mobilov alebo nákupnú históriu – prestávajú byť spoľahlivé.

Prieskum spoločnosti Accenture. Kliknutím zobrazíte obrázok v plnej veľkosti

Prieskum spoločnosti Accenture. Kliknutím zobrazíte obrázok v plnej veľkosti

Hackeri používajú čoraz rafinovanejšie a netradičnejšie spôsoby narušenia súkromia a heslá nie sú definitívnou odpoveďou na otázku bezpečnosti,“ tvrdí Robin Murdoch, riaditeľ Accenture pre segment internetu a sociálnych médií. Budúcnosť podľa neho patrí biometrickým technológiám ako sú snímače odtlačkov prstov, alebo dvojúrovňové overenie cez iné zariadenie, napríklad SMS kódom cez mobilný telefón.

Accenture predpovedá, že v najbližších rokoch budeme svedkami oveľa väčšieho rozšírenia alternatívnych spôsobov prihlasovania. Používatelia sú k alternatívam voči tradičnému overovaniu menom a heslom otvorení a to v každej z 24 krajín na šiestich kontinentoch, kde prieskum prebehol. Najväčší záujem o novú metódu prejavili spotrebitelia v Číne (92 %) a v Indii (84 %). Viac ako tri štvrtiny (78 %) respondentov by privítali alternatívnu autentifikáciu v Brazílii, v Mexiku aj vo Švédsku a 74 % v USA.

Nástup nových spôsobov prihlasovania by mala podporiť aj nedôvera používateľov internetu a obavy o súkromie. Iba necelá polovica (46 %) respondentov verí, že ich osobné dáta sú v bezpečí. Obavy sa v budúcnosti pravdepodobne prehĺbia, predpovedá Accenture. Dôvodom je nástup internetu vecí, ktorý bude sprevádzaný vytváraním obrovského množstvá dát z rozličných zariadení pripojených do internetu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.