Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pojem kryptomena je v súčasnosti známy 84 % Slovákom aktívnych na internete. Podľa výsledkov z rovnakého výskumu z minulých rokov teda jeho znalosť zostáva dlhodobo na približne rovnakej úrovni. Iba časť (26 %) však téma kryptomien zaujala natoľko, aby sa o ňu zaujímali ďalej. Ani nákup týchto mien zatiaľ nie je medzi internetovými užívateľmi, ktorým je pojem známy a hľadali si o ňom ďalšie informácie, rozšírený: skoro 8 z 10 z nich ešte žiadnu virtuálnu menu nenakúpilo.

Výskum uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia prostredníctvom online zberu dát na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z aktívnej internetovej populácie Slovenského národného panela.

Kryptomena je pojem, ktorý do dnešného dňa zaznamenali viac než štyri pätiny internetových Slovákov, naopak nikdy o nej nepočulo iba 16 %. Štvrtinu respondentov táto téma dokonca zaujala natoľko, že si o nej hľadali ďalšie informácie. V tejto skupine je väčšie zastúpenie mužov (36 % vs. 15 % žien) a zo vzdelanostných kategórií taktiež vysokoškolákov. 43 % respondentov o téme kryptomien už počulo, ale nezaujímajú ju, a 15 % deklaruje, že ich síce táto téma zaujíma, ale ďalšie informácie si o nej nevyhľadali.

V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi, kedy Nielsen Admosphere Slovakia tento výskum realizoval tiež, je zrejmé, že znalosť pojmu kryptomena v slovenskej internetovej populácií sa nijak nezvyšuje. O 11 percentuálnych bodov ale od minulého roka pribudlo tých, ktorí o téme síce počuli, ale nezaujíma ich a zároveň o 8 percentuálnych bodov ubudlo ľudí, ktorí pojem poznajú a téma ich zaujíma, ale žiadne informácie si o nich sami nevyhľadali.

A koľko respondentov už nejakú virtuálnu menu niekedy nakúpilo? Z tých, ktorí vedia, čo kryptomeny sú a zároveň si o nich aktívne hľadali informácie, ich jednorazovo nakúpilo 17 % opýtaných; pravidelne ich nakupujú iba 4 %.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.