Tento rok sieť autocentier predala on-line v SR až takmer tisíc vozidiel
Aj autobazáre musia operatívne reagovať na situáciu, ktorú priniesla pandémia COVID-19. Po tom, ako vláda koncom októbra opäť sprísnila opatrenia proti šíreniu koronavírusu, sieť autocentier AAA AUTO posilnila svoje kapacity na zabezpečenie predaja vozidiel on-line a cez call centrum. Záujem o automobily, ktoré sú v súčasnej situácii považované za najbezpečnejší dopravný prostriedok, je stále veľký. Svedčia o tom aj aktuálne údaje, podľa ktorých sa spoločnosti AAA AUTO, aj napriek obmedzeniu voľného pohybu z predošlých dní, podarilo predávať on-line 50 až 70 % vozidiel v porovnaní s bežným stavom. Najväčší záujem bol o modely značky Škoda. AAA AUTO v tomto roku predalo on-line na Slovensku už takmer 1 000 automobilov. Sieť už od marca pravidelne dezinfikuje vozidlá a kontroluje zdravotný stav svojich zamestnancov.
„Už na začiatku pandémie sme prijali súbor opatrení, ktoré zákazníkom umožňujú bezpečný nákup vozidiel. Po sprísnení vládnych opatrení sme opäť posilnili predaj vozidiel on-line pri dodržiavaní najprísnejších hygienických štandardov. Na zabezpečenie doručovania vozidiel sme presunuli mnoho našich predajcov a za uplynulé necelé dva týždne sme tak predali dve tretiny vozidiel oproti predchádzajúcim týždňom. Ľudia si sú vedomí, že automobil je v dnešnej dobe najbezpečnejším dopravným prostriedkom. Zvýšený záujem evidujeme o lacnejšie vozidlá,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO.
AAA AUTO v tomto roku predalo on-line len na Slovensku takmer 1 000 automobilov. Aktuálne, rovnako ako v prvej vlne pandémie, si najviac zákazníkov vybralo vozidlá českej značky Škoda (22 %). Najobľúbenejšie modely sú Škoda Octavia, Fabia a Superb. Najviac, 52 % áut bolo s dieselovým pohonom. Najväčší záujem je o prevedenie hatchback (33 %), ďalej kombi (24 %) a SUV (19 %).
„V oboch vlnách pandémie najviac klesol záujem o vozidlá SUV. Ľudia nepotrebujú veľké automobily, ale hľadajú hlavne menšie a lacnejšie vozidlá, ktoré sú často druhým autom v rodine. Evidujeme aj nižší záujem o komfortné prvky výbavy,“ upresnila Topolová zmenu nákupných zvyklostí zákazníkov pri kúpe auta on-line. „Okrem záujmu o lacné automobily sa stále drží aj dopyt o zánovné autá, ktoré majú parametre nových, ale výrazne nižšiu cenu. Pre výpadky vo výrobe je ale týchto vozidiel kritický nedostatok už teraz,“ doplnila.
Najpredávanejšie modely áut on-line v AAA AUTO v roku 2020 (SR):
Poradie | Model | Poradie | Model |
1. | Škoda Octavia | 6. | Ford Focus |
2. | Škoda Fabia | 7. | Renault Megane |
3. | Škoda Superb | 8. | Volkswagen Golf |
4. | Opel Astra | 9. | Volkswagen Tiguan |
5. | Volkswagen Passat | 10. | Kia Sportage |
Okrem kúpy automobilu v ktorejkoľvek pobočke si ľudia môžu vozidlá, o ktoré majú záujem, vybrať na internetových stránkach aaaauto.sk a on-line si ich zarezervovať. Cez call centrum sa na zelenej linke 0800 100 100 následne dohodnú na mieste a čase odovzdania auta priamo domov alebo tam, kam sa im to najviac hodí. Vydezinfikovaný automobil na miesto pristaví predajca s ochrannými prostriedkami. Testovacie jazdy robia predajcovia, ktorí dodržiavajú všetky hygienické opatrenia, ktoré sú striktne kontrolované spoločnosťou. AAA AUTO v súčasnej dobe svoju ponuku rozšírilo aj v sekcii vozidiel nižších cenových kategórií a na veľké množstvo vozidiel poskytuje zľavy.