Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Počet a objem platieb sa každoročne znásobujú práve v predvianočnom období. Nahráva tomu aj z roka na rok masívnejšia kampaň a výrazné zľavy obchodníkov v súvislosti s Black Friday.

V hektickom predvianočnom období si často neuvedomujeme, komu vlastne odovzdávame svoje citlivé informácie. Podvodní predajcovia čoraz častejšie využívajú práve online priestor. Aj preto je dôležité nepodľahnúť nátlaku obchodníkov, zľavám a panike z nedostatku času na zaobstaranie darčekov. Treba si zachovať chladnú hlavu a dávať si pozor, na akom webe zadávate svoje prihlasovacie či platobné údaje.

Ak klient zistí, že poskytol svoje údaje z platobnej karty falošnému obchodníkovi, je potrebné zablokovať kartu a kontaktovať svoju banku. Potom treba podať reklamáciu a nahlásiť podvodné transakcie, ktoré sa prešetria a odškodnia, ak sa preukážu ako opodstatnené,“ upozorňuje Linda Valko Gáliková, PR manažérka 365.bank.

Ak vám tovar objednaný cez e-shop nedoručia, môžete podať v banke žiadosť o sprostredkovanie vrátenia financií. Ak by sa preukázalo, že sa obchodník obohatil neprávom, klient sa vie dostať späť k svojim peniazom. Pri reklamácii bude banka potrebovať dokumentáciu a informácie o transakcii. Kartové spoločnosti umožňujú vysporiadať nedoručenie tovaru a sprocesovať tak spätné zúčtovanie platby.

V tomto období sa online nákupy tešia veľkej obľube aj medzi klientmi 365.bank, ktorí najviac navštevujú internetové trhoviská typu AliExpress. Medzi najčastejšie online platby patrí aj donáška jedla, nákup potravín, drogérie, ale aj cestovných lístkov, nábytku, oblečenia a zábavy – medzi internetových obchodníkov, u ktorých nakupuje čoraz viac klientov, patrí napríklad Netflix.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.