Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hoci celý automobilový trh zaznamenal pokles, podiel zánovných automobilov na celkových predajoch v skupine AURES Holdings vzrástol

Skupina AURES Holdings v minulom roku na Slovensku a v Českej republike  predala pod značkou Mototechna 12 000 zánovných automobilov. Podiel  zánovných áut na celkovom predaji v rámci skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa značiek AAA AUTO a Mototechna, tak vzrástol na viac ako 17 %. Stále rastúce zastúpenie zánovných vozidiel možno prisudzovať zhoršujúcej sa ekonomickej situácii, kedy ľudia preferujú cenovo výhodnejšie zánovné vozidlá pred novými. Najväčší záujem bol o model Škoda Fabia Combi.

„Predaj zánovných automobilov aj napriek nepriaznivej situácii na celom automotive trhu naďalej rástol. V roku 2020 sme predali takmer rovnaký počet zánovných áut, ako rok predtým, a to aj napriek celkovému poklesu v počte predaných automobilov. Pod značkou Mototechna sme tak predali takmer pätinu áut. Dôvod tohto nárastu je úplne logický a nadväzuje na nútené prestávky vo výrobe a ešte dlhšie čakacie doby v prípade nových automobilov. Veľkú úlohu hrá tiež zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobená pandémiou. Zánovné vozidlá sú totiž stále lacnejšie, ako tie nové, až o 40 %. Zákazníci si môžu vozidlo rovno odviezť, bez toho, aby na ich výrobu museli čakať. Aj v dnešnej dobe, keď sú naše prevádzky zatvorené, si zákazník vďaka on-line predaju môže zánovné auto zaobstarať ešte v ten istý deň, kedy si ho na internete vyberie,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorý značku Mototechna prevádzkuje.

V minulom roku zažiarili vozidlá SUV, ktoré úplne prvý krát v kategórii zánovných áut z prvej priečky zosadili hatchbacky.  Tie stratili na popularite naprieč celým segmentom ojazdených automobilov. Zánovných SUV sa predalo 38 % a svoje prvenstvo dosiahli nielen na slovenskom trhu, ale aj v susednom Česku. Zánovné automobily s benzínovým pohonom uprednostnilo 76 % slovenských zákazníkov. Pomaly rastie dopyt aj po elektromobiloch a hybridoch, ktorých sa vlani v slovenskej Mototechne predalo o 13 % viac, ako rok predtým.

Najpredávanejším automobilom v slovenskej ponuke Mototechny bola v roku 2020 Škoda Fabia (6 %). Ďalšími obľúbenými modelmi v poradí boli Kia Sportage a Kia Ceed. Modely značky Škoda celkovo tvoria viac ako tretinu dopytu v Mototechne. V Českej republike vedie taktiež Škoda Fabia, v Poľsku tradične Opel Astra.

Najpredávanejšie zánovné vozidlá v skupine AURES Holdings v roku 2020
 Česká republikaSlovenskoPoľsko
1Škoda FabiaŠkoda FabiaOpel Astra
2Škoda RapidKia SportageDacia Duster
3Škoda OctaviaKia CeedRenault Clio
4Hyundai i30Škoda RapidRenault Captur
5Škoda KaroqDacia DusterKia Sportage
6Škoda KodiaqSuzuki VitaraToyota Yaris
7Dacia DusterRenault CapturFiat Tipo
8Hyundai TucsonHyundai TucsonKia Ceed
9Kia SportageHyundai i30Ford Focus
10Kia CeedRenault ClioSuzuki Baleno

 

 

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.