Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V poslednom štvrťroku 2015 boli najlepšími kampaňami kampane VÚB banky a Poštovej banky z pohľadu znalosti, páčivosti, ale aj priradenia ku značke. Najsledovanejšiu kampaňou bola Lepšia splátka od Poštovej banky a celkovo najviac viditeľné boli reklamy Slovenskej sporiteľne.

„Naša spoločnosť GfK pravidelne – už od roku 2006 – každý mesiac monitoruje efektivitu televíznej reklamy bánk a ponuky ich produktov a služieb, a to v prieskume GfK Banking ATS. Vďaka tomuto kontinuálnemu prieskumu máme prehľad o reklamách, produktoch a pozícii značiek bánk na slovenskom trhu. Tieto jedinečné dáta sú k dispozícii každý mesiac ako voľnopredajná štúdia s týždenným reportingom, využívajúc moderný interaktívny online portál,“  hovorí Július Filo, Sector Leader Financial Services a Technology, GfK Slovakia.

Komunikačná aktivita bánk sa vyrovnala predchádzajúcemu štvrťroku roku 2015, keď bolo vo vysielaní nasadených 24 kampaní od 12 bánk. Ľuďom sa najviac páčila reklama Slovenskej sporiteľne – Štedrá pôžička, a to až viac ako dvom tretinám. Slovenská sporiteľňa vedie tiež v spontánnej znalosti reklamy – 42 percent si vybaví nejakú reklamu SLSP, čo ju radí k najviac viditeľným spomedzi bánk.

Celkovo možno za najlepšie kampane 4. štvrťroka označiť kampane VÚB banky a Poštovej banky. Kampaň VÚB banky – Odmena za vernosť dosiahla najlepšie výsledky v spontánnej znalosti konkrétnych kampaní (takmer dve pätiny), ako aj v identifikácii posolstva (vyše 70 percent ľudí). Kampaň Poštovej banky (Lepšia splátka) má najvyššiu podporenú znalosť a videlo ju v poslednom štvrťroku 2015 až 85 percent populácie vo veku 18-25 rokov. Táto kampaň Poštovej banky má aj najlepšie priradenie ku značke, ktorú správne priradilo 98 percent tých, čo kampaň videlo.

O prieskume

Všetky uvedené informácie pochádzajú z kvantitatívneho reprezentatívneho prieskumu – GfK ATS® – Advertising Tracking System. Prieskum sa robil online dopytovaním na populácii SR vo veku 18-55 rokov vo štvrtom kvartáli roku 2015.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.