Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Menej ako rok po prezentácii, ktorá verejne predstavila štúdiu PEUGEOT 9X8 a len päť mesiacov po prvom testovaní vozidla na trati, Team PEUGEOT TotalEnergies v Portimão v južnom Portugalsku predstavil svojho nového vzrušujúceho bojovníka vo vytrvalostných pretekoch.

Priekopnícky hybridný elektrický automobil Hypercar s pohonom všetkých štyroch kolies je pripravený na svoju júlovú súťažnú premiéru počas 4. kola majstrovstiev sveta FIA World Endurance Championship 2022 (FIA WEC) v talianskej Monze.

Pre PEUGEOT ide odpočítavanie dobre a naplno beží.

Pre automobilku PEUGEOT sa čoskoro začne nová éra vo svete vytrvalostných pretekov. Už 10. júla pocestuje do Talianska na 6-hodinové preteky v Monze. Najnovší výtvor, pretekárske vozidlo PEUGEOT 9X8, prinesie na štartový rošt FIA WEC bezprecedentnú filozofiu dizajnu.

Tento prelomový Hypercar, ktorý okamžite upúta pozornosť vďaka absencii zadného krídla, vyhovuje predpisom, ktoré platia pre kategóriu ACO a FIA Le Mans Hypercar (LMH), ktorá je dostupnejšia ako LMP1, no s rovnako tvrdou konkurenciou.

Vozidlo je dokonalým stelesnením stratégie automobilky PEUGEOT s výrazným vzhľadom charakterizovaným mačacím postojom, jedinečne uhladenou siluetou, silnou identitou značky a rovnakým známym svetelným podpisom s tromi pazúrmi ako bežné sériovo vyrábané modely tohto výrobcu.

Ako výkladná skriňa technologických odborných schopností značky PEUGEOT v oblasti hybridizácie a elektrifikácie, dvoch kľúčových prvkov stratégie energetickej transformácie značky, podčiarkuje záväzok spoločnosti prinášať zákazníkom to najlepšie. Nápadný dizajn, vášeň pre motoristický šport a technologická dokonalosť sú v skutočnosti tri hodnoty automobilky PEUGEOT, ktorými sa riadil tento ambiciózny program znamenajúci návrat značky k vytrvalostným pretekom,s osobitným zameraním na 24-hodinové preteky Le Mans, mimoriadne podujatie, ktorému sa, pokiaľ ide o vyhodnocovanie
a overovanie inovatívnych nápadov a technológií, máločo vyrovná.

Príprava na náročnú športovú a technologickú výzvu

Model PEUGEOT 9X8 je pretekársky prototyp s pohonom všetkých štyroch kolies s hnacím ústrojenstvom vyvinutým pod taktovkou špecialistov z oddelenia Peugeot Sport. Jeho zadné kolesá poháňa 2,6-litrový spaľovací bi-turbo motor V6 s výkonom 520 kW (707 k), zatiaľ čo predné kolesá poháňa špeciálne vyrobený vysokovýkonný elektromotor s výkonom 200 kW (272 k). Rovnako ako motor, aj invertor na báze karbidu kremíka bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Marelli.

Vysokonapäťová 900-voltová batéria vozidla pochádza zo spolupráce so spoločnosťou TotalEnergies/Saft a Michelin dodáva pneumatiky v súlades predpismi triedy, v ktorej bude pôsobiť tento Hypercar.

PEUGEOT 9X8 má atletické tvary, pričom na dĺžku meria 4,995 metra, 2 metre na šírku a vozidlo je vysoké 1,145 metra. Hmotnosť je iba 1 030 kg a jeho nádrž pojme až 90 litrov paliva Excellium Racing 100, ktoré je 100 % obnoviteľné a dodáva ho spoločnosť TotalEnergies.

Jedinečná spolupráca medzi tímom PEUGEOT Design na čele s Matthiasom Hossannom a tímom Sport pod vedením Oliviera Jansonnieho vyústila do odvážneho, štýlového vozidla, ktoré skutočne láme všetky doteraz zažité predstavy.

Počas predstavenia v júli 2021, keď sa prvý raz odhalil koncept PEUGEOT 9X8, mnohí špekulovali, že absencia zadného krídla sa v skutočnosti ukáže ako nefunkčná. Výklad predpisov organizátorov ACO/FIA pre kategóriu LMH však inšpirovala oddelenie vedené technickým riaditeľom Peugeot Sport Olivierom Jansonniem, aby pokračovalo touto cestou.

Testy na tratiach, ktoré sa konali od decembra na okruhoch s výrazne odlišnými vlastnosťami (Portimão/Portugalsko, Le Castellet/Francúzsko, MotorLand Aragón/Španielsko, Barcelona/Španielsko a Magny-Cours/Francúzsko), odvtedy len potvrdili správnosť tohto netradičného konceptu a pretekárske vozidlo predstavené v Portimão pred posledným kolom testov úplne zodpovedá vízii, ktorú stelesňoval automobil predstavený v roku 2021.

PEUGEOT 9X8 najazdil v priebehu 25 testovacích dní viac ako 10 000 kilometrov. Paralelne v spolupráci s FIA prebiehala homologizácia vozidla, pričom tím vedený riaditeľom oddelenia Peugeot Sport Powertrain, Françoisom Coudrainom, sa zameral
na vývoj hnacieho ústrojenstva na testovacej stolici, simulátore a na pretekárskej dráhe.

Dokončenie týchto životne dôležitých fáz, pričom všetky boli kľúčové pre zdokonaľovanie spoľahlivosti a výkonu vozidla Hypercar, viedlo k tomu, že jeho súťažný debut bol odložený až po 24-hodinovke Le Mans v roku 2022.

PEUGEOT 9X8 sa následne zapojí do poľa majstrovstiev sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch na 6-hodinovke v Monze (10. júla), v slávnom talianskom chráme rýchlosti, kde sa prvý raz postaví po boku svojich súperov.

Odborné schopnosti

S cieľom vyniknúť na pretekárskej dráhe aj mimo nej spojil tím PEUGEOT TotalEnergies svoje sily s mnohými medzinárodnými partnermi, z ktorých všetci sú vysoko uznávaní vo svojich odvetviach a všetci pomáhali pri napredovaní vývojového procesu.

Napríklad špecialista na umelú inteligenciu Capgemini a PEUGEOT Sport spolupracujú na optimalizácii účinnosti modelu 9X8 – najmä jeho energetického manažmentu počas fázy zrýchľovania aj rekuperácie.

Medzitým spojili svoje nápady, kreativitu, technologické vízie a záľubu v inováciách aj spoločnosti PEUGEOT Sport a Modex, aby vytvorili vzájomne prospešné synergie.

Ikonický taliansky výrobca pretekárskeho oblečenia Sparco dodáva tímu základné bezpečnostné vybavenie pre motoristický šport, zatiaľ čo za oficiálnym tímovým oblečením Team PEUGEOT TotalEnergies stojí dánska značka Jack & Jones.

Všetkých týchto partnerov poháňa k dosiahnutiu vrcholných výkonov rovnaká vášeň pre motoristické preteky, inovácie a pokrok.

Le Mans 2022 a Le Mans 2023

V sezóne 2023 sa tím PEUGEOT TotalEnergies zúčastní stého ročníka pretekov 24 hodín Le Mans a postaví sa mnohým medzinárodným konkurentom v podobe strojov v triedach buď Le Mans Hybrid (LMH, čo je rovnaká trieda ako PEUGEOT 9X8) alebo Le Mans Daytona Hybrid ( LMdH). Budúcoročné podujatie mnohí pozorovatelia označili za vrcholný moment nového zlatého veku vytrvalostných pretekov a už teraz sa ukazuje, že sa z neho stane skutočne nezabudnuteľné stretnutie.

Hoci sa model 9X8 neobjaví v roku 2022 na štartovacom rošte v Le Mans, automobilka PEUGEOT sa aj tento rok chce zúčastniť tohto podujatia, aby sa mohla stretnúť so svojimi fanúšikmi počas prípravy na samotný pretekársky víkend a počas neho.
V spolupráci s ACO (Automobile Club de l’Ouest) sa 21. mája v múzeu okruhu otvorí výstava s názvom ALLURE – LE MANS venovaná výnimočnej histórii a úspešnému príbehu značky PEUGEOT v La Sarthe, kde sa predstaví aj originálna verzia modelu PEUGEOT 9X8 a zostane vystavená až do septembra.

Diváci, ktorí sa zúčastnia pretekov v roku 2022, budú môcť navštíviť aj Fan Village, kde bola pre PEUGEOT 9X8 vyhradená špeciálna zóna, spolu s darčekovým obchodom, takže záujemcovia si môžu zakúpiť oficiálne tímové oblečenie vyrobené spoločnosťou Jack & Jones. Tí najoddanejší fanúšikovia môžu dokonca ochutnať kokteily Kryptonite, ktoré sa inšpirujú novou farebnou schémou tímu Peugeot Sport!

Šesť jazdcov pre dve vozidlá PEUGEOT 9X8

Dve posádky na talianskych 6-hodinových pretekoch v Monze vytvorí 10. júla šesť jazdcov: Paul Di Resta (GBR), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DNK), Gustavo Menezes (USA/BRA), James Rossiter (GBR) a Jean-Éric Vergne (FRA). Presné zloženie každého tria bude potvrdené v najbližších týždňoch po dokončení testovacieho programu vozidla pred jeho súťažným debutom.

Dva modely PEUGEOT 9X8 potom budú súťažiť v septembri na 6-hodinových pretekoch v japonskom Fuji a v novembri na 8-hodinových pretekoch v Bahrajne.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.