Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, za 9 mesiacov tohto roku predala už 69 100 áut. To je oproti rovnakému obdobiu minulého roka nárast o 6,7 %. Z celkového objemu sa 38 100 automobilov predalo v Českej republike, 14 400 vozidiel na Slovensku, 15 400 v Poľsku a 1 200 v Nemecku. V týchto dňoch tiež AURES Holdings spustil nový systém na riadenie svojich obchodných procesov, ktorého cieľom je zrýchlenie služieb pre zákazníkov.
„Doterajšie výsledky predajov za deväť mesiacov tohto roku sú pre nás zatiaľ najlepšie v našej tridsaťročnej histórii, ktorú si v tomto roku pripomíname. Oproti minulému roku sme za rovnaké obdobie predali o 4 350 vozidiel viac, a to napriek všetkým faktorom, ktoré celkovo na trhu pôsobia, ako je inflácia, dozvuky koronavírusu, nedostatok nových vozidiel a vojna na Ukrajine. Nášmu dobrému predajnému výsledku určite pomáha aj to, že sa podľa našich štatistík, na rozdiel od iného tovaru, ceny ojazdených vozidiel na trhu sa už od apríla prakticky nedvíhajú,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.
Z pravidelných analýz inzerovaných vozidiel na celom trhu, ktoré realizuje AURES Holdings, vyplýva, že napriek vysokej inflácii si ojazdené autá v Českej republike už pol roka držia stálu strednú hodnotu ceny. Situácia sa ustálila aj v ďalších krajinách, aj keď na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku došlo v septembri k menšiemu rastu cien. To ale súvisí s pozitívnym nárastom väčšieho počtu novších automobilov v ponuke. Ustálila sa aj celková ponuka hlavných inzertných portálov ojazdených vozidiel, ktorá sa v Česku pohybuje mesačne na úrovni približne 100 000 ojazdených áut, na Slovensku a v Maďarsku po zhruba 50 000 a v Poľsku na úrovni 200 000. Najčastejší vek inzerovaných automobilov vo všetkých krajinách mierne stúpol. Momentálne je to 10,6 roku (Slovensko), 10,4 (Česko) a 12,7 (Poľsko). Podobne, mierne stúpol aj najčastejší stav tachometra inzerovaných vozidiel, a to 171 000 km na Slovensku, 153 000 km v Česku a 185 000 km v Poľsku. Vo všetkých krajinách klesla ponuka dieselových automobilov (v ČR pokles o 8,3 %, v SR o 2,3 %, v Poľsku o 10,0 %). Naopak rastie ponuka hybridov (v ČR nárast o 21,9 %, na Slovensku o 7,7 %, v Poľsku o 15,0 %) a elektromobilov (v ČR nárast o 17,8 %, na Slovensku o 25,8 %, v Poľsku o 14 %).
Top 10 najpredávanejších modelov vozidiel v sieti AAA AUTO (január – september 2022) | |||
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Ford Focus | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Opel Insignia | Volkswagen Passat |
4. | Volkswagen Passat | Dacia Duster | Volkswagen Golf |
5. | Volkswagen Golf | Volkswagen Passat | Kia Ceed |
6. | Ford Focus | Škoda Octavia | Škoda Superb |
7. | Hyundai i30 | Kia Sportage | Kia Sportage |
8. | Kia Ceed | Renault Megane | Hyundai i30 |
9. | Hyundai Tucson | Nissan Qashqai | Opel Astra |
10. | Škoda Karoq | Hyundai i30 | Hyundai Tucson |
Predaje vozidiel v sieti AAA AUTO podľa palív (január – september 2022) | |||
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. Benzín | 53,3 % | 70,7 % | 49,8 % |
2. Nafta | 46,4 % | 28,7 % | 49,7 % |
3. LPG | 0,07 % | 0,01 % | 0,14 % |
4. CNG | 0,01 % | – | 0,01 % |
5. Elektro | 0,11 % | 0,03 % | 0,13 % |
6. Hybrid | 0,04 % | 0,49 % | 0,31 % |
Predaje vozidiel v sieti AAA AUTO podľa typu karosérie (január – september 2022) | |||
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Hatchback – 26,7 % | Hatchback – 36,2 % | Hatchback – 30,3 % |
2. | Kombi – 26,4 % | SUV – 23,3 % | Kombi – 25,3 % |
3. | SUV – 23,4 % | Kombi – 17,4 % | SUV – 23,0 % |
4. | MPV – 9,8 % | Sedan/Saloon – 11,8 % | Sedan/Saloon – 8,3 % |
5. | Sedan/Saloon – 6,8 % | MPV – 8,6 % | MPV – 7,3 % |