Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Globálna spoločnosť Flix SE, ktorá podniká v oblasti cestovných technológií, dosiahla v roku 2023 celkové tržby vo výške 2 miliardy eur, čo predstavuje 30 % medziročný rast.

V minulom roku využilo služby spoločnosti Flix viac ako 81 miliónov cestujúcich, čo je medziročný nárast o 34 %.

Spoločnosť Flix tak pokračuje v ziskovom raste. Ohlásila tiež výsledky upravené EBITDA vo výške 104 miliónov eur, čo predstavuje nárast o 97 miliónov eur.

Generálny riaditeľ André Schwämmlein: „Tieto vynikajúce výsledky sú základom úspešného príbehu spoločnosti Flix ako globálneho lídra v oblasti cestovných technológií.“

Svoje finančné výsledky za rok 2023 dnes oznámila globálna spoločnosť Flix podnikajúca v oblasti cestovných technológií. Za rok 2023 hlási zvýšenie celkových tržieb o 30 % a prvé prekročenie sumy 2 miliardy eur v tržbách za jeden rok. Tržby spoločnosti Flix sú dokonca ešte vyššie ako 25 % nárast, ktorý pôvodne predvídala. V minulom roku cestovalo dopravnými prostriedkami pod značkami FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kamil Koç 81 miliónov cestujúcich do viac ako 5 600 destinácií, teda o 34 % viac ako v roku 2022. Okrem toho spoločnosť Flix dosiahla výsledky upravené EBITDA vo výške 104 miliónov eur, čo znamená nárast o 97 miliónov eur v porovnaní s rokom 2022. Výsledky marže upravenej EBITDA sú 5,2 %.

„Naše výborné minuloročné výsledky ukazujú, že sme zvolili správnu stratégiu, realizácii ktorej sa neúnavne venujeme posledných 10 rokov,“ konštatuje spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Flix André Schwämmlein. „Vlaňajší výkon podčiarkuje úspešný príbeh spoločnosti Flix ako poprednej globálnej spoločnosti, ktorá sa zaoberá cestovnými technológiami. Chceme stavať na silnom technologickom základe a posilniť svoje postavenie globálneho lídra, ktorý zabezpečuje udržateľné a cenovo dostupné cestovanie pre všetkých.“

Výrazný rast vo všetkých segmentoch v roku 2023

Spoločnosť Flix dosiahla dobré prevádzkové a finančné výsledky na všetkých trhoch a zároveň vo všetkých službách: autobusoch FlixBus, vlakoch FlixTrain i službách pod značkou Kamil Koç v Turecku a Greyhound v Severnej Amerike.

Európa

V Európe spoločnosť Flix dosiahla 46 % rast celkových príjmov vo výške 1,186 miliardy eur. Tento vývoj v jej najrozvinutejšom segmente je dôsledkom mimoriadne veľkého zvýšenia počtu cestujúcich o 55 miliónov, čo znamená nárast 41 % v porovnaní s rokom 2022. V roku 2023 spoločnosť Flix spustila prevádzku aj na trhoch vo Fínsku a Grécku, čím sa dostupnosť služieb FlixBusu rozšírila do ďalších európskych krajín.

Severná Amerika

V USA, Kanade a Mexiku cestovalo v roku 2023 autobusmi FlixBus a Greyhound 12 miliónov cestujúcich, teda približne o 36 % viac ako v roku 2022. Celkové príjmy sa zvýšili o 11 % na 615 miliónov eur, a to vďaka lepšej správe siete autobusových liniek po integrácii spojov Greyhound do rezervačnej platformy Flix vo februári 2023. Celá ponuka diaľkových spojov spoločnosti Greyhound sa presunula na technologickú platformu Flix, ktorá zákazníkom umožňuje jednoduchšie vyhľadávanie a rezerváciu kombinovanej siete medzimestských autobusov a cestovanie po celej Severnej Amerike.

Zvyšok sveta

Vo zvyšku sveta, v Turecku, Brazílii a Čile, spoločnosť Flix prepravila 14 miliónov ľudí, teda o 8 % viac ako v roku 2022, a vygenerovala celkové príjmy vo výške 199 miliónov eur. To zodpovedá rastu o 19 % v porovnaní s rokom 2022.

Globálna expanzia pokračuje

Po spustení prevádzky v Čile v októbri 2023 je spoločnosť FlixBus prítomná v dvoch najväčších krajinách Latinskej Ameriky. Vstup na čilský trh patrí k najúspešnejším vstupom spoločnosti Flix a v prvých týždňoch prevádzky zaznamenala vysokú obsadenosť autobusov i včasné príjazdy. V minulom roku spoločnosť rozšírila svoju ponuku v Brazílii o ďalších 35 miest, vrátane Salvadoru a Fortalezy, aby tak nadviazala na svoj doterajší úspech v tejto najväčšej juhoamerickej krajine.

Okrem toho začiatkom februára 2024 FlixBus spustil prevádzku v Indii, na druhom najväčšom trhu autobusovej dopravy na svete. Do Indie vstúpil s 200 spojmi denne do 46 miest vrátane Dillí, Lákhnaú, Džódhpuru a Váránasí. Ďalšie nové spojenia vrátane oblastí na juhu krajiny sa už chystajú.

70 zastávok na Slovensku a nové zahraničné destinácie

Na internetových stránkach spoločnosti FlixBus si aktuálne môžete kúpiť cestovné lístky zo 70 zastávok vo viac ako 60 slovenských mestách. „Našou dlhodobou víziou je rozširovať ponuku zastávok v našej sieti, najmä v regiónoch a oblastiach s horším spojením do Bratislavy a európskych metropol,“ uvádza Pavel Prouza, riaditeľ spoločnosti FlixBus pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko. Vo februári FlixBus oznámil nové priame spojenie z Prešova cez Salzburg a Mníchov až k hraniciam Nemecka s Francúzskom. Spoje na tejto trase zastavujú okrem Prešova tiež v Košiciach, Rožňave, Rimavskej Sobote, Lučenci, Zvolene, Nitre a Bratislave. Ďalej pokračujú cez Viedeň, Salzburg a Mníchov, zastavujú na letisku Memmingen a končia vo Freiburgu im Breisgau.

Európske metropoly lákajú slovenských turistov na návštevu po celý rok. Podľa FlixBusu je rebríček najobľúbenejších zahraničných destinácií na priamom spoji z Bratislavy za rok 2023 takýto: Viedeň, nasleduje Budapešť, Praha a Brno a päticu uzatvára nemecký Mníchov. Praha si medziročne o priečku polepšila na úkor Brna, takmer polovica cestujúcich do Viedne mieri na letisko.

„Bratislava má skvelú východiskovú polohu. Viedeň, Budapešť a Brno sú vzdialené do 200 km a cesta autom trvá kratšie než dve a pol hodiny,“ dodáva Pavel Prouza a uzatvára: „Autobus sa tak stáva dopravným prostriedkom, ktorý dokáže výborne konkurovať osobnému automobilu. Je to tak po stránke časovej, v dobách vysokých cien pohonných hmôt i stránke finančnej a okrem toho ide o nízkoemisné cestovanie s menším vplyvom na životné prostredie.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.