Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Po absolvovaní niekoľkých tisíc kilometrov testov, tím Peugeot TotalEnergies s potešením odhaľuje PEUGEOT 9X8 2024, ktorý bude mať súťažný debut na pretekoch 6 hodín v Imole (21. apríla), v druhom kole majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov FIA 2024.
  • S cieľom čo najlepšie využiť zmeny predpisov, ktoré umožňujú tímom nasadiť efektívnejšie nastavenie pneumatík s použitím rôznych šírok vpredu (29 cm) a vzadu (34 cm), tím Peugeot Sport prispôsobil aerodynamiku modelu PEUGEOT 9X8, pričom zachoval 90 % karosérie, ktorá má teraz zadné krídlo.
  • Už tretí rok po sebe Peugeot Design a Peugeot Sport spolupracujú na vytvorení veľmi špeciálneho vzhľadu, ktorý navrhli exkluzívne interné tímy PEUGEOT. Symbolický lev značky – symbol rýchlosti, flexibility a sily – leží v srdci dizajnu.

Po prvej plnej sezóne vo svetovom šampionáte vytrvalostných pretekov FIA, vrátane povzbudivého výkonu v Le Mans a prvého pódiového umiestnenia (3.) v Monze, a po tom, čo strávil väčšinu úvodných pretekov sezóny 2024 vpredu v Losaile, bol PEUGEOT 9X8 vybavený niekoľkými podstatnými vylepšeniami, pretože sa javí, že tento rok bude hrať vedúcu úlohu v neuveriteľne konkurenčnej triede hyperautomobilov s deviatimi výrobcami a s devätnástimi prototypmi.

Vo svojej pôvodnej verzii bol PEUGEOT 9X8 navrhnutý pomocou súboru špecifikácií, ktoré spĺňali technické predpisy vypracované v rokoch 2020/2021. Medzi fázou dizajnu automobilu a jeho súťažnou časťou v lete 2022 sa však predpisy zmenili, čím sa otvoril potenciál na zlepšenie výkonu

v určitých oblastiach. Niektoré dizajnové nastavenia boli preto prepracované s cieľom maximalizovať ich potenciál a splniť ambiciózne ciele stanovené tímom Peugeot TotalEnergies.

Urobili sme rozhodnutia, ktoré už teraz nie sú správne a tento rozdiel vo výkone nebol dostatočne kompenzovaný BOP (Balance of Performance) v roku 2023,“ vysvetlil Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport.

„Myšlienkou preto bolo vrátiť sa k dizajnu, ktorý je podobný dizajnu automobilov našich konkurentov, aby sa s ním potom zaobchádzalo rovnako zo strany BOP. Preto sme sa rozhodli upustiť od používania identických pneumatík so šírkou 31/31 cm na všetkých kolesách a rozhodli sme sa namontovať 29 cm pneumatiky vpredu a 34 cm vzadu. Presne povedané, nie je to nové auto, pretože má rovnaký podvozok, ale existuje veľa vylepšení. Aby pneumatiky fungovali efektívne, museli sme zmeniť ťažisko PEUGEOT 9X8, čo znamenalo presunúť niektoré komponenty a pracovať tak, aby boli iné ľahšie. A aby sme dosiahli lepšiu aerodynamickú rovnováhu, museli sme sa pozrieť aj na prerozdelenie aerodynamického zaťaženia, čo viedlo k tomu, že sme prepracovali približne 90 % komponentov karosérie, najmä zadné krídlo. Okrem toho všetkého, sme sa rozhodli využiť túto novú homologizáciu na pridanie niektorých vylepšení v oblasti spoľahlivosti a výkonu, aby sme získali najlepšie šance v šampionáte.“

V marci 2023 bolo prijaté rozhodnutie zaviesť niekoľko radikálnych vylepšení auta pre sezónu 2024. Všetci v Peugeot Sport neúnavne pracovali na prepracovaní vozidla a zároveň sa zúčastnili kampane WEC 2023.

Bol to projekt v rámci projektu, ktorý podstatne zvýšil pracovné zaťaženie tímu,“ pokračoval Olivier Jansonnie.

„Mohli sme sa však spoľahnúť na neochvejné odhodlanie tímu Peugeot TotalEnergies a teraz sa naozaj tešíme, že sa môžeme pochváliť výsledkom ich tvrdej práce. Jasným cieľom je dostať sa späť medzi popredných pretekárov, pravidelne bojovať o pódiové umiestnenia a dokonca bojovať o víťazstvá v pretekoch.“

Tieto vylepšenia tiež poskytli príležitosť nadviazať na pracovný vzťah, ktorý sa začal pred štyrmi rokmi so značkou Peugeot Sport:

„Po elegantnom, decentnom dizajne pri príležitosti návratu značky PEUGEOT do vytrvalostných pretekov v roku 2022, v roku 2023 následne vizuálne prevedenie umelcom Demsky, ktorým sme oslávili  sté výročie pretekov 24 hodín Le Mans a 30. výročie pretekov PEUGEOT v Le Mans, sme tentokrát prišli s dizajnom, ktorý využíva ‚leviu hlavu‘ v rôznych mierkach,“ podrobne opísal Matthias Hossann, riaditeľ dizajnu značky PEUGEOT.

„Tento grafický dizajn, symbolizujúci „svorku levov“, vyjadruje zmysel pre kolektív, ktorý dokonale odráža hodnoty vytrvalostných pretekov. Chceli sme vyzdvihnúť tohto tímového ducha a bohatstvo talentov

v tíme.Dizajn je vyrobený v rôznych veľkostiach a rôznych farbách prevzatých z farebnej škály Peugeot Sport, vrátane čiernej, šedej, bielej a kryptonitu. Táto téma je rovnako použitá aj na lifestylové merchandisingové produkty vyvinuté tímom grafického dizajnu PEUGEOT.“

Po svojom poslednom vystúpení na 1812 km v Katare, úvodnom kole Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov FIA 2024 – ktoré potvrdilo pokrok tímu Peugeot TotalEnergies – je verzia PEUGEOT 9X8 pre rok 2023 pripravená uvoľniť miesto verzii 2024 na pretekoch 6 hodín Imola, druhom kole sezóny FIA WEC, dňa 21. apríla. Bude to samozrejme na Autodromo Enzo e Dino Ferrari v Imole, kde PEUGEOT v roku 2011 dosiahol ohromujúce umiestnenie

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.