Mená najkvalitnejších, najpopulárnejších a najinovatívnejších e-shopov za rok 2023 sú známe.
Titul ShopRoku udeľuje nákupný poradca Heureka.sk už 15 rokov a o víťazoch rozhodujú zákazníci aj odborná porota. Najkvalitnejší e-shop z pohľadu reálneho hodnotenia spokojnosti zákazníkov je mtbiker.sk a absolútne najobľúbenejším medzi zákazníkmi zostal e-shop Lidlu. Cenu Heureky, ktorú udeľuje odborná porota, získala názvom netradičná Ritkavsuchu.sk. Na Slovensku prvýkrát udeľovanú Cenu za udržateľný e-shop získali 3 internetové obchody, ktoré minulý rok prešli certifikáciou projektu Udržateľný e-shop.
Ocenenia ShopRoku v týchto dňoch slávnostne udelovala Heureka už po pätnástykrát. Ceny udeľuje po novom v 4 hlavných kategóriách – Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky a po novom aj Cena za udržateľný shop. „Výsledky Ceny kvality a Ceny popularity sa v značnej miere prekrývajú, čo potvrdzuje, že najobľúbenejšie e-shopy majú zároveň vysoké hodnotenie spokojnosti zákazníkov,“ hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group a dodáva, “sme radi, že súťaž ShopRoku aktívne prispieva k rastu úrovne kvality e-shopov a spolu s našou službou hodnotenia Overené zákazníkmi im pomáha získavať cennú spätnú väzbu od nakupujúcich.”
Cena za udržateľný shop
Tú udelila porota trom e-shopom, ktoré spĺňajú prísne kritériá udržateľnosti podnikania a môžu svoje stránky označovať certifikátom Udržateľný e-shop. Ide o predajcu širokého portfólia ekologických produktov ecolife.sk, sesterské duo vyrábajúce prírodnú kozmetiku vlastnej značky Soaphoria.sk a česko-slovenského výrobcu eko drogérie a eko kozmetiky TierraVerde.sk. „Viac ako polovica Slovákov uvádza, že udržateľnosť je dôležitým faktorom pri výbere výrobku alebo služby. Sme radi, že môžeme byť garantom certifikátu potvrdzujúceho udržateľnosť e-shopu a pomôcť tak zákazníkom ľahšie identifikovať internetové obchody s nízkym environmentálnym či spoločenským rizikom,“ hovorí Ľubica Gubová, country manažérka spoločnosti Visa pre Slovensko, generálny partner ocenení ShopRoku.
Cena kvality
Cena kvalityje ocenenie na základe reálnych hodnotení a recenzií všetkých zákazníkov, ktorí sa podelia o svoje skúsenosti s nákupom počas celého roka. Za uplynulý rok si ju odniesol cyklistický portál mtbiker.sk.
Víťazi Ceny kvality v jednotlivých kategóriách:
kategória | víťaz |
Absolútny víťaz | mtbiker.sk |
Elektro | DATART.sk |
Výpočtová a telekomunikačná technika | Datacomp.sk |
Móda a doplnky | Vivantis.sk |
Krása a zdravie | eTabletka.sk |
Detský tovar | 4kids.sk |
Auto-moto | filtreaoleje.sk |
Šport a fitness | mtbiker.sk |
Dom a záhrada | Svet-svietidiel.sk |
Bývanie a design | 4home.sk |
Hobby | Muziker.sk |
Zábava a voľný čas | preskoly.sk |
Erotický tovar | SuperLove.sk |
Obchodné domy | Lidl.sk |
Cena popularity
Pri Cene popularityhlasujú fanúšikovia jednotlivých e-shopov. Víťazom sa stal po štvrtýkrát v rade Lidl.sk.
Víťazi Ceny popularity v jednotlivých kategóriách:
kategória | víťaz |
Absolútny víťaz | Lidl.sk |
Elektro | DATART.sk |
Výpočtová a telekomunikačná technika | PGS.sk |
Móda a doplnky | Astratex.sk |
Krása a zdravie | Notino.sk |
Detský tovar | Feedo.sk |
Auto-moto | Filtreaoleje.sk |
Šport a fitness | GymBeam.sk |
Dom a záhrada | Zahradnici.sk |
Bývanie a design | Rodinnebalenie.sk |
Hobby | Shrimp.sk |
Zábava a voľný čas | Martinus.sk |
Erotický tovar | SuperLove.sk |
Obchodné domy | Lidl.sk |
Cena Heureky
Špeciálnu kategóriu predstavuje Cena Heureky.O víťazovi rozhoduje odborná porota zložená z osobností slovenského a českého e-commerce a ďalších odborníkov. Porota berie do úvahy výnimočnosť e-shopu, príbeh, ktorý za ním stojí alebo sociálny presah. Tento rok bol za svoje pôsobenie odmenený e-shop Ritkavsuchu.sk, za ktorým je osobný príbeh mladej mamičky, ktorej snaha o hľadanie najlepších eko plienok ju doviedla až na cestu vlastného podnikania.
S rastúcim záujmom o online nákupy idú ruka v ruke online platobné metódy, ktoré ponúkajú nakupujúcim aj predávajúcim mnohé výhody. “Či už je to veľká firma alebo e-shop lokálneho výrobcu, vďaka online predaju viete osloviť zákazníkov po celom svete. S podporou lokalizácií, lokálnych mien i platobných metód špecifických pre jednotlivé krajiny tak máte možnosť rozšíriť svoje podnikanie na medzinárodnú úroveň,” hovorí Martin Prunner, Country Manager spoločnosti PayU poskytujúcej široký výber platobných metód a partner ocenení ShopRoku.
Víťaz a nominovaní na Cenu Heureky:
Detailné výsledky súťaže sú dostupné na stránke súťaže www.shoproku.sk.