Reklamné predplatné narastá a firma s ním zaznamenáva výrazný úspech.

Koncom roka 2022 prišiel Netflix s predplatným, ktoré bude obsahovať aj reklamy. Umožní tým uspokojiť inzerentov, ale zároveň poskytnúť používateľom aj lacnejšie predplatné. Cena bola výrazne nižšia ako pri predplatených programoch bez reklám. Oficiálna cena 6,99 dolára za mesiac bola výrazne lákavá oproti cene za program Standard bez reklám s cenou 15,49 dolára. Téme sa venoval web ghacks.net s odvolaním na Bloomberg.

Išlo o priekopníka, ktorý vyskúšal, čo unesie trh a nakoniec sa to firme podarilo. S reklamami sa vo svojom predplatnom pridávajú aj ostatné streamingové služby. Podľa vyššie uvedených zdrojov dosiahol Netflix s reklamami po prvýkrát hranicu 40 miliónov aktívnych používateľov. Len pre úplnosť a porovnanie dodávame, že v januári tohto roka išlo o 23 miliónov. Teraz to môže vyzerať ako by Netflix po prvotnom vydaní sa do tejto sféry po hlave, robil predsa len opatrné krôčiky.

Zdroj: Netflix

Najprv sa predplatné s reklamami volalo Basic s reklamami, neskôr bolo premenovaný na Standard s reklamami, aby sa zdôraznili výhody oproti základnému programu, na ktorý boli používatelia zvyknutí. Základné predplatné sa už objednať nedá a Netflix tlačí používateľov na prechod k inej verzii svojho predplatného.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že Standard s reklamami má len pozitíva. Treba však prijať to, že obsahuje reklamy pomedzi prehrávaný obsah. Tiež treba zobrať do úvahy, že neobsahuje všetky filmy a seriály z netflixového katalógu. Časy, keď sa špecializované streamovacie služby javili ako vynikajúca alternatíva voči klasickej televízii či káblovej televízii v USA, sú už zrejme za nami. Ak totiž nechcete reklamy, budete si musieť výraznejšie priplatiť.

Zdroj: ghacks.net, Bloomberg

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.