Ak chcú dnes firmy úspešne podnikať, mali by využívať cenné dáta. V centre pozornosti každého podnikania stojí predovšetkým zákazník a jeho skúsenosť s konkrétnymi službami a produktmi. Aj menšie a stredné firmy dnes preto využívajú CRM systém, vďaka ktorému majú väčší poriadok a prehľad v biznise.

Čo je CRM?

CRM je skratka, ktorá pochádza z anglického Customer Relationship Management. V preklade znamená riadenie vzťahov so zákazníkmi. Dobre vybraný CRM systém slúži firmám nielen na rozvíjanie vzťahov so súčasnými i potenciálnymi spotrebiteľmi, ale je tiež výborným nástrojom na zber a analýzu dát. Práve vďaka dátam môžu byť firmy bližšie k zákazníkom a rozumieť tomu, čo potrebujú.

Online crm je vhodný aj pre malé a stredné firmy

Online crm je vhodným nástrojom aj pre malé alebo stredné firmy, ktoré chcú robiť biznis viac strategicky na základe dostupných dát. Menšie firmy oproti veľkým národným korporáciám potrebujú skôr praktické, rýchle a cenovo dostupné CRM riešenia, ktorých je na trhu veľa. Jedným z nich je aj cloudové riešenie FLOWii, vďaka ktorému firma nemusí investovať financie do drahého softvéru, inštalácií, zálohovania dát či do IT špecialistov.

Čo ponúka dobrý CRM systém na cloude?

Výhodou moderných CRM systémov na cloude tiež je, že ich firmy môžu integrovať s ďalšími softvérovými riešeniami ako sú online fakturácia, riadenie zákaziek, či dochádzkový systém. CRM od FLOWii možno prepojiť aj so skladom, ekonomickými softvérmi alebo online úložiskami ako sú Google Drive, Dropbox a iné.

Online CRM vám prináša komplexné riešenia pre váš biznis:

  • všetky informácie na jednom mieste a odkiaľkoľvek, kde je prístup na internet
  • prehľadnú databázu kontaktov
  • online manažovanie projektov a riadenie zákaziek
  • prehľad o obchodných aktivitách v číslach
  • prepojenie s online fakturáciou
  • manažovanie pracovných úloh, pripomienkovač úloh a prehľad o všetkých aktivitách v tíme
  • hromadný emailing
  • prehľadné reporty o obchodných aktivitách v prehľadných grafoch
Vhodne zvolený CRM systém môže výrazne posunúť biznis a priniesť poriadok a prehľad vo firme. Zároveň umožňuje firmám byť bližšie k zákazníkom.
Vhodne zvolený CRM systém môže výrazne posunúť biznis a priniesť poriadok a prehľad vo firme. Zároveň umožňuje firmám byť bližšie k zákazníkom.

Aké sú výhody CRM systému v cloude?

  • Nízke náklady – netreba investovať do drahých softvérových riešení či pravidelne platiť za správu vlastných systémov
  • Vyššia výkonnosť – cloud umožňuje rýchlejšie spracovanie dát v CRM, čím je systém výkonnejší v porovnaní so spracovaním dát v lokálnych počítačoch
  • Bezpečnosť vašich dát – dodávatelia cloudových riešení garantujú vysoké bezpečnostné štandardy a zálohovanie dát uložených v CRM, FLOWii svoje dáta každodenne zálohuje v datacentrách a monitoruje
  • K dátam máte prístup odkiaľkoľvek – ak máte pripojenie na internet, ktorýkoľvek zamestnanec s prístupom do CRM, môže pracovať so systémom odkiaľkoľvek. V prípade nečakaných kríz alebo výpadkov vo firme, sú zamestnanci schopní automaticky pracovať z domu alebo majú prístup k dátam aj diaľku, či sú na služobnej ceste alebo obchodnom stretnutí.  

Ako si vybrať vhodný CRM systém?

Ak vo firme uvažujete nad zavedením CRM systému, pri výbere vhodného riešenia myslite na niekoľko dôležitých bodov:

  • Všímajte si recenzie zákazníkov, čo o CRM systéme hovoria zákazníci?
  • Koľko firiem využíva CRM systém, nad ktorým uvažujete?
  • Ako dlho pôsobí dodávateľ CRM na trhu?
  • Aký druh zákazníckej podpory poskytuje? Ponúka telefonickú alebo mailovú zákaznícku podporu? Viete sa s dodávateľom rýchlo spojiť a komunikuje vo vašom jazyku?
  • Vie sa s vami poskytovateľ CRM spojiť cez vzdialený prístup a urgentne riešiť problém? Poskytuje školenia pri implementovaní CRM systému vo firme?
  • Ako sa stará o bezpečnosť dát a pravidelné aktualizácie? Informuje o pravidelných novinkách a nových riešeniach?

Ako FLOWii pomáha firmám?

Mnohým firmám a podnikateľom sa vďaka CRM darí napredovať, rásť a zvládať viac zákaziek, o ktorých majú prehľad. Vedia, ako zbierať dáta, ako ich vyhodnocovať a ako s nimi pracovať. Spoločnosť BVK – PRO zo Šamorína využíva CRM od FLOWii takmer od jej vzniku. Traja spoločníci a odborníci na statiku stavieb chceli mať od založenia firmy nastavené procesy tak, aby boli schopní manažovať desiatky náročnejších projektov.

„Spočiatku sme zapisovali dáta do Excelu, to nám však nefungovalo. S FLOWii máme poriadok vo firme. Nastavili sme si pravidlá – od zasielania e-mailov, cez projektový manažment až po riadenie a vyhodnocovanie zákaziek,” vysvetľuje Ádám Varga, jeden z konateľov spoločnosti. V rámci FLOWii riešení využívajú aj online fakturáciu s evidenciou príjmov a výdavkov.

CRM od FLOWii pomáha aj prešovskej firme SKLO-KALI v riadení biznisu.
CRM od FLOWii pomáha aj prešovskej firme SKLO-KALI v riadení biznisu.

Prešovské moderné sklenárstvo SKLO-KALI, ktoré sa venuje dizajnu a výrobe kvalitných sklenených produktov, si po testovaní rôznych CRM systémov napokon zvolilo FLOWii. „Keď nám príde dopyt, zaevidujeme nový obchodný prípad. V systéme si uložíme kontaktné údaje zákazníka, zapíšeme si, aký produkt požaduje, uložíme fotografie produktu a následne mu vystavíme cenovú ponuku. Akonáhle ju zákazník odsúhlasí, v systéme vytvorím zákazku a evidujem celú jej históriu,“ opisuje jeden z konateľov Vladimír Kaliňák. CRM firme umožňuje nahliadnuť do celého procesu zákazky – či bola zákazníkovi vystavená online faktúra, či bola zaplatená a oveľa viac.

Ako pracujete na svojich vzťahoch so zákazníkmi?

Cloudová aplikácia na riadenie firmy FLOWii dnes dobre funguje v slovenských, českých i maďarských podmienkach. Pridanou hodnotou CRM v cloude je, že ho možno využívať v počítači, telefóne, v tablete a vďaka jednotnému podnikovému systému má prístup k dôležitým informáciám a dátam každý vo firme. Okrem CRM firmy využívajú aj ďalšie jej riešenie ako dochádzkový systém, skladové hospodárstvo a niektoré dokonca komplexný ERP systém.

Zdroj: flowii.com

Prečítajte si aj:

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.