Nejde o remaster ale o video podobu, ako by hra vyzerala za pomoci dnešných možností AI.
Half-Life je svetová klasika. Medzi hráčmi je to známa a obľúbená hra dodnes. Vytvoriť super realistickú grafiku na základe pôvodnej predlohy sa rozhodne dá a použitý bol model Gen-3 Alpha od firmy Runway ML. Na YouTube je tento neoficiálny remaster vo forme videa, no nie skutočne hrateľná ukážka v podobe záberov z hry.
Všimnite si, že niektoré pasáže vo videu vyzerajú ako deepfake video. Čo však treba zohľadniť, je inovácia v tom, ako to celé vyzerá. Na rozdiel od pôvodnej predlohy, ktorá je skutočne graficky vzdialená od dnešných možností grafických hier, je sa na čo pozerať.
Na snímanie pôvodného videa a pracovanie s ďalšími detailmi sa vyžadujú dodatočné úpravy. Zatiaľ sa nedá použiť úplne automatické generovanie takpovediac jedným kliknutím. Na záberoch je tiež vidieť, že niektoré pasáže z hernej mapy boli upravené a priestory sa na rozdiel od pôvodnej predlohy mierne líšia.
Remaster s odlišnosťami
Niekedy sú tieto rozšírenia pridané ako grafická ukážka možností alebo doplnok, ktorý v minulosti z povahy náročnosti na hardvér nemohol byť plne implementovaný. Stretávame sa s tým bežne a tak aj rôzne remasterované kolekcie obsahujú doplnkové partikulárne častice, ako napríklad dážď alebo sneženie. Samozrejme na miestach, kde to v pôvodnej hre nebolo a ide o akési rozšírenie pre hráčov.
V každom prípade vygenerovanie hry Half-Life do realistickej grafiky je niečo, čo ukazuje možnosti umelej inteligencie v hernom segmente. Už dnes sa využívajú rôzne nástroje tohto typu (Terragen) a napríklad herné mapy s voľným priestranstvom bývajú generované za pomoci AI a neuronových sietí. Následne sú však postupne dopracované v editore. Aj vďaka tomu sa dajú vytvárať obrovské lokácie, ktoré majú dostatok vegetácie a rôznych prvkov do konkrétnej hry.
Zdroj: SOUNDTRICK@YouTube
Prečítajte si aj: