A konkurovať spoločnostiam Amazon a Netflix.
Facebook oznámil, že rokuje s TV štúdiami a producentami. Chce sa s nimi dohodnúť na výrobe TV seriálov a relácií a zlepšiť tak kvalitu vlastného video obsahu. Facebook chce okrem TV seriálov vytvárať aj športové a zábavné relácie.
Zástupcovia sociálnej siete tvrdia, že chcú takýmto spôsobom prezentovať, ako sa dá využiť potenciál platformy. Je však zrejmé, že exkluzívny obsah má byť hlavne lákadlom pre samotných používateľov, ktorí tak budú (by mali) tráviť na Facebooku ešte viac času.
Otázkou ostáva, ako budú tvorcovia exkluzívneho obsahu pre Facebook zarábať peniaze. V prípade služieb ako Netflix či Amazon Video Prime sú filmári platení prevádzkovateľmi služieb, ktorým platia samotní používatelia mesačné poplatky. Facebook však zarába iba na reklame a je teda otázne, či dokáže vytvoriť natoľko kvalitný obsah, ktorý bude konkurovať hitom ako House of Cards alebo Stranger Things, či Grand Tour.
Nová iniciatíva sociálnej siete je však prekvapujúca vzhľadom k tomu, že Facebook nedávno vyhlasoval, že nie je mediálnou spoločnosťou.
Zdroj: Wired
Prečítajte si aj:
Na Slovensku je nová video služba. Amazon Prime Video ponúka filmy a seriály v angličtine