Z času na čas sa každému návštevníkovi webových stránok môže zdať, že všetkej tej reklamy má už vyše hlavy.

Na reklamu však existuje aj jednoduchý nástroj, ktorým je adblocker. Ten však nepoteší žiaden portál, na ktorom sa zobrazuje klasická reklama. Používatelia, ktorým reklama nevadí, majú na výber. Buď sa im bude zobrazovať reklama prispôsobená na základe ich záujmov, teda ich aktivity na webe, alebo bude zobrazovaná bez tohto prispôsobenia.  

Druhý spôsob tak bude zobrazovať reklamu, ktorá nebude brať v úvahu záujmy používateľov a pôjde vyslovene “o náhodu”. Zdá sa teda, že reklama zobrazovaná na základe záujmov používateľa je vhodnejšia. Čo však robiť v prípade, že aj cielenej reklamy je príliš veľa, nie je až tak aktuálna a potrebujete ju trochu upratať?

Skrotenie reklamy

Spoločnosť Google prednedávnom spustila celkom nové centrum reklám (Moje centrum reklám), ktoré nahradilo Google reklamy. V novom centre teraz nájdete ďalšie možnosti nastavenia reklám, ktoré sa vám zobrazujú na Googli. Ak chcete spravovať reklamy na partnerských weboch Googlu, prejdite na nastavenia reklám partnerov.

Priamo v nastaveniach nového centra reklám je možné zobrazovanej reklame priradiť určitú váhu a pridať jej prioritu na základe vašich aktuálnych preferencií. Jednotlivé položky sú radené na základe Témy alebo Značky. Tlačidlami “PLUS” alebo “MÍNUS” pri jednotlivých kategóriách môžete určiť, ktorá reklama sa vám bude v budúcnosti zobrazovať menej, a ktorá viac. 

Treťou kategóriou v centre reklám je sekcie nedávno zobrazenej reklamy. Tú môžete navštíviť v prípade, že ste nejakú reklamu zmeškali, a už sa vám v rámci Google aplikácií alebo webových stránok nezobrazuje. Určite ide skvelý nástroj na skrotenie reklamy zobrazovanej na webe. 

Moje centrum reklám na GoogliZdroj: TOUCHIT
Moje centrum reklám na Googli

Čo sa stane, keď zakážete zobrazovanie reklamy na základe vašich záujmov?

Zhrnúť by sa dalo jednou vetou. Po vypnutí prispôsobenia sa odstránia všetky predvoľby v Mojom centre reklám. To však znamená, že vaša nová a existujúca aktivita na weboch a v aplikáciách Googlu vrátane vašej približnej polohy pri ich používaní sa prestane používať. Rovnako sa prestanú brať v úvahu informácie z vášho účtu Google. 

Najpodstatnejšou zmenou je deaktivácia zobrazovania reklamy na základe značiek a tém, čo má za následok zobrazovanie reklamy, ktorá vás vôbec nemusí zaujímať. Na druhej strane sa vám vôbec nemusia zobrazovať značky a témy, ktoré by vás naopak zaujímať mohli. Majte však na pamäti, že toto nastavenie má vplyv na reklamy, ktoré vidíte na Googli aj mimo neho.

Môže sa zdať, že reklama na webových stránkach je nočnou morou pre milióny používateľov. Štatistiky však hovoria niečo iné, keďže najpoužívanejším internetovým prehliadačom je Google Chrome, ktorý sa za každú cenu bráni nasadeniu plošného adblockera. 

Pre tých ostatných sú tu súkromné internetové prehliadač ako napríklad Brave alebo Vivaldi.

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.