Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Za rok sa na Slovensku predajú viac ako tri milióny vstupeniek na všetky podujatia, z toho až 75% cez Ticketportal, 15% cez Predpredaj a 10% cez iné spoločnosti. Najrýchlejšie vypredaný bol koncert Stinga, na ktorý nebolo možné kúpiť lístky už po hodine a pol.

Slováci sú hudobný národ. Vyplýva to zo štatistík, ktoré zhromaždil najväčší predajca vstupeniek na Slovensku, spoločnosť Ticketportal. Sústredili sa na to, kto najčastejšie kupuje vstupenky, na čo sa najviac predávajú, kedy a v akých mesiacoch.

Najrýchlejšie sa vypredal koncert za hodinu a pol

Za rok sa na Slovensku predajú viac ako tri milióny vstupeniek na všetky podujatia, z toho až 75% cez Ticketportal, 15% cez Predpredaj a 10% cez iné spoločnosti. Na Slovensku sa za hodinu predá približne 310 lístkov. Najrýchlejšie vypredaný bol koncert Stinga, na ktorý nebolo možné kúpiť lístky už po hodine a pol.

Dominuje hudba

Podľa štatistík, 60% kupujúcich sú ženy a 40% muži. Najväčšie podujatia sa sústreďujú aj do najväčších miest, preto sa práve v nich predá najviac vstupeniek. Vedú Bratislava, Košice a Žilina. Slováci majú najradšej hudobné festivaly a koncerty. Až 60% predaných vstupeniek je práve na ne. Na športové podujatia sa predá 25% lístkov a 15% patrí divadlám, ktoré výrazne zaostávajú.

Keď sa už Slováci vyberú do divadla, preferujú najmä komédie a muzikály. Najlepšie v rámci online predaja sú na tom Divadlo Nová scéna, Kultúrne zariadenie Petržalky a Mestské divadlo Žilina. Pri tlačených vstupenkách boli top Smejko a Tanculienka, Divadlo Nová scéna a Planéta zážitkov.

Aj napriek tomu, že letná sezóna patrí koncertom a festivalom a tie sú na Slovensku aj najpredávanejšie, mesiace, kedy vstupenky idú na odbyt nie sú letné. Sú nimi január, február, marec a október.

Najobľúbenejšia formou predaja lístkov je online mailom, na ktorý vám príde takzvaný hometicket. Obľúbená je však aj aplikácia a až potom prichádzajú predajné miesta.  

Značky: