- Obchodná spolupráca medzi značkou Alfa Romeo a tímom Sauber Motorsport v F1, ktorá sa začala v roku 2018, sa skončila Veľkou cenou Abu Dhabi.
- Šesť sezón v F1 prispelo k obnoveniu imidžu značky Alfa Romeo a dôvery v jej najmodernejšie technológie.
- S veľkými emóciami a vďačnosťou značka uzatvára ďalšiu kapitolu svojej histórie v automobilovom športe, ktorý bol vždy súčasťou jej DNA.
Partnerstvo medzi Alfa Romeo a Sauber Motorsport v F1 sa skončilo uplynulý víkend po odjazdení Veľkej ceny Abu Dhabi.
V roku 2018 po vyše 30 rokoch absencie sa značka Alfa Romeo vrátila do najvyššej disciplíny automobilového športu v rámci strategického, obchodného a technologického partnerstva. Šesť rokov plodnej a nadšenej spolupráce medzi spoločnosťami Alfa Romeo a Sauber Motorsport sa zapísalo do histórie Formule 1.
Teraz je čas poďakovať sa každému, kto zdieľal tieto nezabudnuteľné roky so značkou Alfa Romeo. Osobitnú spomienku si zaslúži zosnulý Sergio Marchionne, ktorý veľmi túžil po tomto spojení a odhodlane podporoval partnerstvo talianskej značky a švajčiarskeho tímu v roku 2018.
Veľká vďaka patrí aj jazdcom tímu, ktorými boli počas uplynulých šiestich rokov v chronologickom poradí: Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Zhou Guanyu a Valtteri Bottas.
Srdečná vďaka a potlesk patrí celému tímu Sauber a jeho manažérom, ktorými boli Finn Rausing, predovšetkým Fred Vasseur, ale aj Alunni Bravi a Andreas Siedl za ich kontinuálnu, nadšenú a profesionálnu spoluprácu.
Sme zaviazaní všetkým partnerom tímu za ich podporu a spoluprácu. V prvom rade spoločnosti Ferrari za dodávky jej motorov. Osobitnú zmienku a veľké poďakovanie si zaslúžia aj partneri tímu Alfa Romeo: Adler, Ferrari Trento, Marelli, Pirelli, Sabelt a Web Eyewear. Srdečná vďaka patrí dodávateľovi pneumatík, spoločnosti Pirelli, za jej vzácny príspevok.
Úprimná vďaka Medzinárodnej federácii automobilového športu FIA a jej prezidentovi Mohammedovi Ben Sulayemovi za ich podporu. Potlesk pre F1 a jej CEO Stefana Domenicaliho za to, čo robia pre tento šport, keď k nemu naďalej priťahujú pozornosť miliónov fanúšikov na celom svete, ako aj za ústretový prístup k značke Alfa Romeo.
Srdečná vďaka patrí aj všetkým priaznivcom a fanúšikom Alfa Romeo, preukazujúcich svoju vášeň a podporu značky, ktorá je od roku 1910 ikonou ušľachtilého talianskeho športového ducha na celom svete. Vrelá vďaka patrí aj všetkým zanieteným novinárom a špecialistom na komunikáciu.
A v neposlednom rade želáme našim pretekárom budúcnosť plnú veľkých športových úspechov.
Jean-Philippe Imparato, CEO Alfa Romeo:
„Na konci uplynulých šiestich sezón je čas bilancovať. Pre značku Alfa Romeo toto dobrodružstvo F1 predstavovalo medzinárodnú výkladnú skriňu na najvyššej úrovni, ako aj hlboký ľudský a športový zážitok, ktorý podporil dynamiku našich produktov s vysokou návratnosťou investícií. Pôsobenie v F1 poskytlo značke Alfa Romeo silnú strategickú celosvetovú marketingovú platformu. Benefity tohto zviditeľnenia môžu slúžiť ako vzor pre celý koncern Stellantis. Alfa Romeo má pretekanie vo svojej DNA a vráti sa, aby nadchla svojich fanúšikov hneď, ako na to budú vhodné podmienky.“
Na Veľkej cene Abu Dhabi monopost Alfa Romeo C43 vyrazil na trať v osobitnej farebnej úprave tvorenej číslom „6“ po celej ploche karosérie ako symbol oslavy šesťročného partnerstva s tímom Sauber. Okrem toho mal na karosérii nápis „Alfa Romeo nei nostri cuori“ (Alfa Romeo, vždy v našich srdciach) na znak pocty, ktorú chcel tím Sauber vzdať značke a jej tímu.
Cristiano Fiorio, Alfa Romeo Strategic Projects:
„Tieto nádherné roky spolupráce s tímom Sauber Motorsport v F1 možno zhrnúť ako schopnosť inovovať, prekvapovať a vytvárať emócie nielen športovými výsledkami, ale aj vynaliezavosťou a kreativitou, vždy hrdo nesúc taliansku vlajku. Výnimočný tímový duch spojil ľudí z Alfa Romeo F1 Team Stake, Alfa Romeo a Centro Stile do jedného skvelého tímu, ktorý čerpal inšpiráciu z minulosti, aby smelo čelil výzvam budúcnosti. V tomto duchu sa niesla najväčšia marketingová operácia Alfa Romeo v ostatných rokoch. Ďakujem vám všetkým a čoskoro sa opäť uvidíme!”
No to však nie je všetko. Šesť rokov spolupráce so Sauber Motorsport znamenalo oveľa viac a benefity tohto partnerstva ďaleko presahujú výsledky v pretekoch. Formula 1 je skutočnou kolískou zmien par excellence, je priekopníkom hybridnej stratégie v rámci udržateľných technológií a je v popredí neustáleho úsilia o efektivitu. Špecifický technický know-how spoločnosti Sauber Technology a neustály výskum zohrali strategickú rolu veľkého významu v mnohých projektoch Alfa Romeo.
Jedným z príkladov môžu byť sériové modely Giulia GTA a GTAm: táto ikona v modelovom programe Alfa Romeo, ktorá je výsledkom intenzívnej synergie pri vývoji karbónových aerodynamických komponentov, profitovala z odborných znalostí, nadobudnutých spoločnosťou Sauber za vyše 50 rokov pôsobenia na najvyššej úrovni automobilového športu.
Alfa Romeo a automobilový šport
Alfa Romeo je synonymom pretekárskej a technologickej prestíže na celom svete. Ako nespochybniteľná hviezda medzivojnových sezón Grand Prix (v roku 1925 model Alfa Romeo P2 zvíťazil v prvých majstrovstvách sveta) značka Alfa Romeo hrala úlohu v F1 rovnako ako výrobca automobilov aj ako dodávateľ motorov. Po druhej svetovej vojne Alfa Romeo v rokoch 1950 a 1951 získala dva tituly majstra sveta v hodnotení jazdcov, ktoré vybojovali Nino Farina a Juan Manuel Fangio. V rokoch 1976 až 1979 sa Alfa Romeo podieľala na F1 ako dodávateľ motora. Po návrate do svetového šampionátu v roku 1979 ako výrobca sa Alfa Romeo v roku 1983 umiestnila na šiestom mieste v hodnotení výrobcov, čo bol jej najlepší výsledok. Spoločnosť potom v roku 1985 stiahla svoj tím z F1.