Séria Assassin’s Creed prešla od svojho vydania veľkú cestu.

Hry tejto série pôvodne spadali do žánru akčných adventúr z pohľadu tretej osoby, avšak predchádzajúci diel s názvom Origins naznačil, že sa budú assassini uberať trochu iným smerom. Novinka Odyssey v tejto evolúcii pokračuje a Assassin’s Creed prvýkrát ašpiruje na to, aby sme ho zaradili do žánru RPG hier. Dôvodov je niekoľko a hoci niektoré z nich ponúkli aj predchádzajúce hry tejto série, Odyssey ich vhodne kombinuje a prezentuje tak, aby zaujali aj milovníkov RPG titulov.

Odyssey sa odohráva v Grécku počas peloponézskej vojny. Hoci sa v tej dobe o assassinoch, ako ich poznáme z predchádzajúcich dielov Assassin’s Creedu, nechyrovalo, už v roku 431 pred našim letopočtom existovali artefakty, ktoré sú z hľadiska celkového univerza Assassin’s Creedu dôležité. Takýto prístup dáva tvorcom veľkú slobodu pri výbere času a lokality, kde sa bude hra odohrávať. Už nemusia riešiť prepojenie minulosti a súčasnosti, základom je vymyslieť artefakt, ktorý obe časové línie prepojí. Faktom ale je, že počas hrania sa budete viac sústrediť na vašu hlavnú postavu a spoznávanie historického Grécka ako na samotný artefakt, ktorý by mal byť dôležitý aj z pohľadu súčasných assassinov.

Assassin’s Creed Odyssey

Takýto koncept asi nepoteší fanúšikov Ezia Auditore da Firenze, ale tvorcom umožňuje vytvárať veľkolepé hry s dôrazom na vlastný príbeh. Neinak je tomu aj v tomto prípade. Odyssey obsahuje obrovskú mapu, ktorej veľkosť vás šokuje a príbeh, ktorý budete ovplyvňovať vašimi rozhodnutiami. Dialógy už tiež nie sú pevne dané a váš hrdina bude mať možnosť reagovať viacerými spôsobmi. Rozprávaním príbehu a vetvením dialógov sa Odyssey snaží konkurovať moderným RPG titulom od BioWare. Je jasné, že ide o pomerne výrazné zmeny, ktoré fanúšikovia pôvodnej série nemusia prijať s nadšením. Na druhej strane, ak ignorujeme značku, ide o skvelú zábavu.

Odyssey vám tiež umožní vybrať si pohlavie hlavného hrdinu a prináša nový režim Exploration, ktorý vás nebude viesť za ručičku do takej miery, ako ste boli v tejto sérii zvyknutý. Ak vám to bude vadiť, vždy si viete aktivovať pôvodný režim, v ktorom sa zobrazujú pomocné značky. Novinkou sú aj romance.

Assassin’s Creed Odyssey

Gro hrateľnosti spočíva v spoznávaní herného Grécka a riešení hlavných a vedľajších úloh, fanúšikov predchádzajúcich hier poteší preskúmavanie rôznych kobiek ako aj bojový systém. V Odyssey sa vracajú námorné bitky a plavby, ktoré boli veľmi obľúbené v Assassin’s Creed IV Black Flag a hranie oživuje systém žoldnierov, ktorý je podobný tomu z hier Middle-earth. Všetky tieto prvky fungujú v kombinácii s novým dôrazom na RPG mechaniky skvelo.

Bez ohľadu na to, Assassin’s Creed Odyssey si toho berie na svoje plecia veľa. Ide totiž o hru, ktorá má za úlohu osloviť značnú skupinu nových hráčov so slabosťou pre RPG žáner. Zároveň však chce zaujať fanúšikov predchádzajúcich titulov a to aj napriek tomu, že prináša zmenenú hrateľnosť a herné mechanizmy. Bez ohľadu na túto situáciu a na názov hry, Assassin’s Creed Odyssey je zábavné dobrodružstvo a z virtuálneho Grécka sme sa vracali iba neradi.

Assassin’s Creed Odyssey

Odyssey si zaslúži pochvalu za to, že dotiahlo mnohé mechaniky z Origins takmer do dokonalosti a že ide o hru s množstvom obsahu, ktorá vás zabaví na desiatky hodín. Ignorujte však jej názov a to v prípade, že ste sa tejto sérii dlhodobo vyhýbali a aj v prípade, že máte na chrbte veľké asassinske tetovanie.

Hodnotenie: 4,5/5, 90%

Zapožičal: Ubisoft / Hrac.sk

Cena: 59,99 eur