Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Japonská závodná séria Super Formula je už roky liahňou pretekárskych talentov. Toyota  podporuje tímy a vodičov, ktorí doma súťažia v najprestížnejších sériách pre autá s otvoreným kokpitom. Pre niektorých je to reálna šanca na miesto v majstrovskom tíme Toyota Gazoo Racing.

Toyota je v sérii Super Formula jedným z dvoch dodávateľov motorov a partnerom tímov, ktoré súperia v najprestížnejšej japonskej súťaži.  Od roku 2006 je jazda s motorom Toyota takmer zárukou majstrovského titulu v kategórii jazdcov – takýto kúsok sa podaril až 11  pretekárom! Do tejto série pretekov smeruje Toyota Gazoo Racing časť svojich jazdcov a pre mnohých juniorov je to sľubný začiatok kariéry.

Počas sezóny 2021 bude v Super Formule štartovať sedem jazdcov z programu TGR Driver Challenge. Sezóna pozostáva zo siedmich kôl od apríla do októbra na známych japonských tratiach, napríklad na Suzuka a Fuji známych z F1. Až šesť z jedenástich tímov bude využívať motory Toyota, za volantom budú členovia tímu Toyota Gazoo Racing WEC Kazuki Nakajima a Kamui Kobayashi. Budú súťažiť v kolách, ktoré nebudú kolidovať s ich povinnosťami pri práci na novom hyperautomobile – GR010 Hybrid, ktoré pripravujú na tohtoročné preteky v Le Mans.

Čo je Super Formula

Séria pod týmto názvom existuje od roku 2013, ale cyklus pretekov začal písať svoju históriu už v roku  1973 a od tých čias predstavuje najvyššiu úroveň pretekov pre jednomiestne automobily. V súčasnosti využívajú všetky tímy karosériu s označením SF19 od talianskeho výrobcu Dallara. Auto pripomína súčasné vozidlá Formuly 1 – jednomiestny otvorený kokpit a otvorené kolesá. Zásadné rozdiely sú v pružení, aerodynamike a pod kapotou. Autá poháňajú dvojlitrové preplňované motory s výkonom 543 k, prevodovka je šesťstupňová a hmotnosť vozidla 670 kg. Sú vybavené tlačidlom push to pass, ktoré umožňuje vodičovi krátkodobo zvýšiť výkon napríklad pri predbiehaní.

Z pohľadu nákladov ide o sériu, ktorá je menej náročná ako  F1. Zároveň je to dokonalá ,,škôlka”  pre talentovaných japonských jazdcov. A nielen to.  Ralf Schumacher, Eddie Irvine alebo  Pedro de la Rosa predtým, ako sa dostali do Formuly 1, boli úspešní vo Formule Nippon – predchodcu série Super Formula. Andre Lotterer, jeden z jazdcov s najväčším počtom titulov v pretekoch na dlhé trate,  vyhral túto sériu v roku 2011, keď triumfoval aj v Le Mans. Kazuki Nakajima, trojnásobný víťaz z Le Mans, je takisto dvojnásobným víťazom japonského cyklu.  Obaja dosiahli svoje úspechy v autách s motormi Toyota.

Chceli by ste pretekať? Môžete!

Aký je to pocit sedieť za volantom SF19 s motorom Toyota? To si môže vyskúšať každý fanúšik virtuálnych pretekov.  Model je k dispozícii v hre Gran Turismo Sport určenej na platformy PS4 a PS5. Toyota Gazoo Racing sa stará o to, aby nielen cestné vozidlá mali svoje digitálne inkarnácie.  Japonská spoločnosť pozýva fanúšikov elektronického športu z celého sveta, aby súťažili online.

V tomto roku je naplánovaný TGR GT Cup 2021, čiže virtuálna hra pozostávajúca zo siedmich kvalifikačných kôl o 24. miesto vo svetovom finále. Účastníci budú počas každého kola súťažiť na inej trati a v inom aute.  V máji už dostali príležitosť súperiť v sérii Super Formula  za volantom pretekárskeho auta, ktoré má v hre výkon 640 koní, váži sotva  660 kg a dokáže vyvinúť rýchlosť až  305 km/h. Jazdecké zručnosti pri šoférovaní virtuálneho pretekárskeho auta sa budú testovať aj na okruhu Suzuka známeho z Formuły 1

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.