Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Pony.ai, ktorá sa špecializuje na autonómne autá a ktorej investorom je Toyota, ako prvá spoločnosť v Číne získala licenciu na zavedenie autonómnych taxíkov na komerčné využitie. Americko-čínska spoločnosť sa už v tejto fáze nemusí obmedzovať na verejných komunikáciách len na testy a môže začať spoplatňovať zákazníkov. Licencia sa zatiaľ vzťahuje len na časť autonómneho vozového parku Pony.ai.

Startup Pony.ai oznámil, že získal licenciu na komerčné využitie 100 autonómnych taxíkov v okrese Nansha v Guangzhou. Minulý rok získal Pony.ai súhlas na realizáciu testov zahŕňajúcich služby autonómnej taxislužby v priemyselnej časti Pekingu. Nedávno nadobudnutá licencia dáva spoločnosti možnosť využívať tieto vozidlá v okrese Nasha na ploche 800 kilometrov štvorcových. Zákazníci si zavolajú taxík a zaplatia za cestovné pomocou aplikácie Pony.ai. Autonómna flotila zahŕňa okrem iného modely Lexus RX. Na jazdu áut budú spočiatku z bezpečnostných dôvodov dohliadať zamestnanci na sedadle vodiča, no firma dúfa, že to v krátkom čase už nebude potrebné.

Investície do autonómnych áut

Pony.ai pôsobí v Číne a v Silicon Valley, kde testuje autonómne taxíky na verejných komunikáciách. Doteraz sa testy uskutočnili v mestách Fremont a Milpitas v Kalifornii a v Pekingu a Guangzhou.

V roku 2019 začal startup spolupracovať s Toyotou v oblasti testovania technológie autonómneho riadenia, čo o rok neskôr vyústilo do investície Toyoty do tejto spoločnosti v hodnote 400 miliónov dolárov. V tom čase sa hodnota Pony.ai odhadovala na 3 miliardy dolárov.

Toyota tiež implementuje svoj vlastný vývojový program pre systémy Guardian a Chauffeur. Zodpovedá za ne americké výskumné centrum Toyota Research Institute, ktoré už roky robí testy vo svojom zariadení Ottawa Lake v štáte Michigan. Chauffeur má byť podľa plánov plne autonómny systém, vďaka ktorému sa človek na mieste vodiča nebude musieť vôbec starať o ovládanie auta. Systém Guardian je na druhej strane navrhnutý tak, aby reagoval a prevzal kontrolu nad autom iba v nebezpečnej situácii tak, aby zabránil kolízii. Okrem toho však do riadenia nezasahuje, aby umožnil vodičovi vychutnať si jazdu. Prvky autonómneho riadenia sú dostupné v aktuálne ponúkaných automobiloch Toyota a Lexus v balíkoch Toyota Safety a bezpečnostnom systéme Lexus +.

Značky: