Nový elektrický model Kia Niro EV vznikol preto, aby zákazníkom, ktorí sú pripravení vyskúšať si efektívnu a hospodárnu jazdu bez emisií, ponúkol jednoduchý, plynulý a intuitívny prechod na novú generáciu čisto elektrickej mobility.
Každý jeden aspekt elektromobilu Niro EV, počnúc mimoriadne úsporným elektrickým pohonom s pôsobivým dojazdom až 460 km (v cykle WLTP) cez uvoľňujúci, intuitívny zážitok z jazdy a technicky vyspelý, no pritom praktický interiér až po odvážny dizajn a nízke náklady na vlastníctvo, zdokonalila automobilka tak, aby bola e-mobilita pre zákazníka logickou a jednoznačnou voľbou.
Jadro princípu jednoduchého používania, o ktorý sa Kia pri vývoji elektromobilu Niro EV opierala, tvorí rad šikovných riešení navrhnutých s cieľom zvýšiť využiteľnosť vozidla a postarať sa o to, aby najnovšie ekologické CUV značky Kia zostalo jedným z najpríjemnejších vozidiel pre život.
Priestor, kde si užijete to pravé pohodlie
Po nastúpení do elektromobilu Niro EV privíta cestujúcich priestranný a príjemný interiér postavený na novej, väčšej platforme v porovnaní s prvou generáciou modelu Niro. Konštruktérom a dizajnérom automobilky Kia sa podarilo vytvoriť vozidlo, ktoré s dĺžkou 4 420 mm, šírkou 1 825 mm, výškou 1 570 mm a rázvorom 2 720 mm ponúka skvelý priestor pre cestujúcich aj náklad.
Cestujúci vpredu sa tu môžu natiahnuť v dvoch úžasne ergonomických vyhrievaných a odvetrávaných sedadlách s optimálnou mierou komfortu. Toto pohodlie ešte zvyšuje pamäťová funkcia, ktorá umožňuje rôznym vodičom nastaviť a zvoliť si jednoduchým stlačením tlačidla preferovanú polohu sedadla. A kým vďaka tejto technológii sú osoby za volantom nového modelu Niro EV dokonale pripravené na cestu, ktorá ich čaká, predný spolujazdec si vo svojom inovačnom relaxačnom sedadle môže vychutnať dokonalé pohodlie aj po zastavení vozidla. Sedadlo sa na povel zdvihne a sklopí dozadu, aby poskytlo maximálny komfort a optimálnu oporu tela počas prestávky na nabíjanie či odpočinok.
Obe predné sedadlá sa môžu pochváliť inovačnou štíhlou konštrukciou a rámom, ktorý je o 30 mm menší, čím sa celkový tvar sedadla stenčil o 30 %. Spoločne s dvojstupňovo vyhrievaným zadným lavicovým sedadlom, ktoré sa dá posúvať dozadu a dopredu, poskytujú cestujúcim v zadnej časti nového modelu Niro EV vynikajúci priestor a komfort, s výškou 967 mm od sedadla po strop a priestorom na nohy 938 mm.
Pôsobivý objem batožinového priestoru
Či už sa vyberiete s rodinou za dobrodružstvom alebo na nákupy, do nového elektromobilu Niro EV, ktorý sa môže pochváliť najväčším batožinovým priestorom vo svojej triede, sa zmestí veľké množstvo batožiny. Priestor s objemom 475 litrov môžu používatelia zväčšiť jednoduchým sklopením zadných sedadiel delených v pomere 60/40, čím získajú štedrých 1 392 litrov na uloženie ďalšieho nákladu. Praktickosť a flexibilitu batožinového priestoru ďalej zvyšuje jeho šikovný skladací kryt, ktorý môže poslúžiť aj ako slnečná clona. Kryt je vyrobený z recyklovaného polyetyléntereftalátu (PET) a keď ho nepoužívate, môžete ho zložiť a uskladniť v praktickom puzdre.
Nový elektrický model Niro EV okrem toho ponúka aj užitočný predný batožinový priestor s objemom 20 litrov. Tento priestor nájdete pod kapotou a môžete doň odložiť nabíjací kábel od vozidla, aj vďaka jeho ideálnej polohe v blízkosti nabíjacej zásuvky vozidla. Niro EV má nabíjaciu zásuvku v strede prednej masky, aby ste k nej mali na nabíjacích staniciach jednoduchý prístup. Do predného batožinového priestoru môžete uložiť aj adaptér funkcie nabíjania zariadenia z vozidla (V2D), ktorá používateľom umožňuje napájať externé elektrické spotrebiče priamo z akumulátora vozidla.
Ďalším inteligentným úložným riešením je prispôsobiteľná priehradka v stredovej konzole, ktorá pasažierom na predných sedadlách ponúka viacero možností. Cestujúci tu môžu využívať praktické držiaky nápojov, prípadne odstránením vyberateľnej strednej priečky vytvoriť viac miesta, napríklad na odloženie notebooku, tabletu alebo dokumentov. Nad touto priehradkou sa nachádza zabudovaný informačno-zábavný systém s klimatizáciou, ktorý poskytuje cestujúcim na predných sedadlách prístup k príslušným ovládacím prvkom bez toho, aby museli prechádzať viacerými ponukami.
A hoci mnohé elektromobily disponujú len obmedzenou schopnosťou ťahania prívesu, nové Niro EV umožňuje ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 750 kg a nebrzdený do 300 kg, čo je ideálne, ak si chcete vyraziť niekam ďalej.