Každé siedme pivo z Plzeňského Prazdroja Slovensko je už nealkoholické. Dlhodobý rast populárnej značky Birell v tomto roku ešte akceleruje. Za prvých sedem mesiacov tohto roku predal Prazdroj celkovo o 15 % nealkoholických pív viac ako v rovnakom období 2021. Rastie pritom základná, neochutená verzia Birellu, ale predovšetkým nealko radlery, a teda Birelly ochutené prírodnými ovocnými šťavami.

Na úspechu nealkoholických pív sa podieľajú ako spotrebitelia, u ktorých sa tešia stále väčšej obľube, tak aj Prazdroj, ktorý prichádza s neustálymi inováciami či vylepšeniami a podporuje ich predaj v podnikoch i v obchodoch. Pred piatimi rokmi sa značka Birell podieľala na predajoch Prazdroja necelými 10 %, aktuálne je to takmer 15 %. Rastie pritom predaj čapovaných Birellov, ale aj balených variantov vo fľašiach a plechovkách. V porovnaní s rovnakým obdobím spred piatich rokov je tu nárast objemov nealka o polovicu. Výrazne rekordným predajom nahrávalo aj tohtoročné teplé leto, kedy ľudia vo veľkom vyhľadávali nealkoholické osvieženie.

„Nealkoholické pivá sú jednoznačne najrýchlejšie rastúcou časťou pivného trhu a ich význam naďalej porastie. Tomu zodpovedá aj pozornosť a starostlivosť, ktorú im venujeme. Inovujeme receptúry, neustále vylepšujeme našu ponuku, pričom sa sústredíme ako na obchody, tak aj na podporu predaja čapovanej verzie Birellu. Chceme, aby si z našej ponuky vybral každý dospelý podľa svojich preferencií. Pretože aj s nealkoholickým pivom si možno užiť večer v podniku s priateľmi,“ hovorí Roman Trzaskalik, marketingový riaditeľ Plzeňského Prazdroja.

Zaujímavosťou je, že pri základnej neochutenej edícii Birellu rastie počet konzumentov z radov žien, ktoré dnes tvoria vyše tretinu konzumentov. Pomer medzi konzumentmi ochutených verzií je dlhodobo vyrovnaný. „Rastúce predaje ukazujú, že Birell nie je len náhradou vo chvíli, keď si nemôžete dopriať alkoholické pivo, ale vďaka svojim vlastnostiam je pre stále viac ľudí vedomou prvou voľbou nealkoholického osvieženia. Rovnako tak padá nálepka, že je ochutený Birell skôr pre ženy, pretože muži po ňom siahajú rovnako často,“ uvádza Oliver Jáchymovský, senior brand manažér Birellu.

Tohtoročný výrazný rast predajov je ťahaný nielen klasickými Birellmi, ale aj tými ochutenými – a prím pritom hrajú práve inovácie. Na začiatku roka Prazdroj vylepšil receptúru Birellu Svetlého, sládkovia po novom používajú na jeho varenie viac druhov sladu, upravili chmelenie aj proces rmutovania. „Výsledkom je bohatšia chuť, ktorá priblížila Birell Svetlý ešte viac chuti klasického piva. Ľudia si chcú dopriať výraznejšie chuťové zážitky, čo platí aj pre nealkoholické pivá, a to sa nám podľa reakcií spotrebiteľov pri novej receptúre podarilo,“ dodáva Jáchymovský. Úspešné sú aj predaje minuloročných noviniek neochuteného nealko piva –  Birellu Štýlu IPA a Birellu Za Studena Chmeleného.

Na úspechu ochutených variantov sa výrazne podieľa rastúci predaj čapovaného Birellu Pomelo & Grep v podnikoch a v reštauráciách. „Ochutené Birelly sa stali pre mnoho ľudí alternatívou k sýteným limonádam. Ich obľuba rastie najmä v lete, keď ponúkajú kombináciu horkosti chmeľu s chuťou ovocia, a to v nealko vydaní. Vidíme to aj tento rok od januára do júla, keď sme na Slovensku predali o 13 % viac Birellu Pomelo & Grep ako v roku 2021, v porovnaní s rokom 2018 je tam dokonca nárast o 25 %,“ uzatvára Jáchymovský. Aj tu ale bodujú novinky – obľube sa medzi spotrebiteľmi teší tohtoročná limitovaná edícia troch nových ochutených nealko radlerov – Višňa & Černica a dve varianty so zníženým obsahom cukru o 30 % – Malina a Bazový kvet.

Birell sa stal obľúbeným nápojom predovšetkým pri aktívnom odpočinku alebo u športovcov, ktorí si prostredníctvom neho dopĺňajú tekutiny a minerály. Avšak našiel si miesto aj v reštauráciách ako ideálny nápoj na obed.

Značky: