Spoločnosť Canon má radosť, že sa k iniciatíve #selfieless pripojili už tisícky priaznivcov, ktorí miesto vytvárania obyčajných selfie snímok obracajú svoje fotoaparáty smerom k obetavým skutkom.
Iniciatívu zahájila spoločnosť Canon dotáciou vo výške 1 milióna eur Červenému krížu, teda charitatívnej organizácii, ktorá má mnohoročnú tradíciu v uskutočňovaní nezištných činov. #selfieless zachytáva ľudí z celej Európy pri konaní dobrých skutkov, ku ktorým následne vyzývajú i svojich priateľov. Na sociálnych sieťach už bolo oslovených 49 miliónov ľudí.
Do celej akcie sa zapojil rad známych fotografov, vrátane Petra Hricka, Jakuba Freya a Jana Šibíka, a pozadu nezostávajú ani zamestnanci Canon. Tí všetci zdieľajú svoje snímky dobrých skutkov od stráženia detí priateľom, ktorí si zaslúžia chvíľku pokoja len pre seba, až po ponuku pomoci útulkom pre bezdomovcov.
Vo svete, v ktorom každý deň vznikne v priemere 93 miliónov selfie snímok, predstavuje iniciatíva #selfieless dôležité pripomenutie významu Vianoc i našej dobrosrdečnosti a nesebeckosti. Vianočný čas je skvelou príležitosťou, ako vrátiť svojmu okoliu aspoň niečo z toho dobrého, čo nám život dal.
„Vianočné sviatky sú tým správnym okamihom, kedy sa môžeme zastaviť a spraviť niečo dobré pre svoje okolie,“ hovorí Lee Bonniface, Marketing Director v spoločnosti Canon Europe pre región Európy, Stredného Východu a Afriky. „I malý láskavý skutok môže mať obrovský pozitívny dopad na život niekoho ďalšieho. A obzvlášť práve počas Vianoc. Práve preto si myslíme, že vyzvať všetkých ľudí k využitiu svojich fotoaparátov na zdieľanie pocitu dobrej vôle, je skutočne skvelý nápad. Navyše sa každý môže k tejto iniciatíve pripojiť veľmi jednoducho a vybrať si dobrý skutok presne podľa svojho uváženia, malý či veľký. Jediné pravidlo je, že snímok musí vychádzať z úplne nezištnej aktivity.“
Pre zapojenie do celej akcie sú potrebné štyri kroky:
- Vybrať si akýkoľvek láskavý čin
- Vytvoriť fotografiu (nie selfie)
- Zdieľať ju na sociálnych sieťach s hashtagom #selfieless
- Vyzvať troch svojich priateľov, aby spravili to isté
Medzi príkladmi skutkov v rámci iniciatívy #selfieless patrí:
- Zaplatenie obeda niekomu neznámemu
- Darovanie krvi
- Doručenie nákupu staršiemu človeku
- Nezištné postráženie detí členom rodiny alebo priateľom, aby si mohli užiť voľno
- Návšteva miestneho domovu dôchodcov a konverzácia s jeho obyvateľmi