Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Československý technologický B2B startup Allfred.io, ktorý poskytuje komplexný nástroj prepájajúci manažovanie financií a projektov v kreatívnom biznise, si pripísal na konto obrovský úspech. Získal významného angel investora Petra Komorníka, autora známej aplikácie Slido, pričom aktuálna valuácia startupu je na úrovni 2,5 milióna eur. Ide tak o ďalšie prostriedky smerované na rast a vývoj produktu s cieľom expandovať do celého sveta.

Reklamný trh prechádza v posledných rokoch radikálnymi zmenami. Okrem globálnych problémov spojených s vojnou, ochladením ekonomiky či infláciou musia agentúry čeliť neustálemu boju o talenty, čoraz špecifickejším požiadavkám mileniálov na remote work a systémy odmeňovania a neposlednom rade znižovaniu budgetov zo strany klientov. V súčasnosti je teda pre ne náročné stabilne sa udržiavať v čiernych číslach. Ponúkaným riešením je práve československý startup Allfred.io, ktorý poskytuje relevantné real-time dáta zásadné pre strategické a flexibilné rozhodovanie a efektívne manažovanie financií či projektov.

„Kým väčšina biznis prostredia sa s týmito výzvami vysporadúva automatizáciou procesov či integráciou rôznych systémov, množstvo agentúr sa už desiatky rokov vo veľkej miere stále spolieha na Excel, zastaralé účtovné programy či univerzálne nástroje, ktoré však nie sú vzájomné prepojené, čím dochádza k triešteniu dôležitých dát,“ hovorí Marek Mrázik, CEO startupu Allfred.io, ktorý stál aj za zrodom agentúry Triad či medzinárodne úspešného nástroja na plánovanie social media obsahu Kontentino.

Podpora od Komorníka zo Slido

Ako priznáva Peter Komorník, ktorého softvér Slido sa stal súčasťou amerického IT gigantu Cisco, práve komplexnosť, dôveryhodnosť a relevancia dát, ktoré Allfred.io prináša, ho presvedčili doň investovať a podporiť tak slovenský startupový ekosystém.

„Dôležitú rolu zohrali aj samotná koncepcia produktu a jeho potenciál, no tak isto skúsenosti ľudí, ktorí stoja na pozadí Allfreda. Ich prínos do kreatívneho biznisu je nespochybniteľný, o čom svedčia svetová expanzia Kontentina či úspechy agentúry Triad. Sú to dôkazy, že vedia správne využiť insighty a najväčšie úskalia agentúrneho sveta a pretaviť ich do inovatívneho SaaS riešenia, ktorého cieľom je zjednodušiť ľuďom ich každodennú prácu a prinášať agentúram zisk,“ hovorí Peter Komorník.

Softvér aktuálne využívajú stovky používateľov z významných agentúr na domácom aj zahraničnom trhu a celkovo ním prechádzajú rádovo desiatky miliónov eur. Viac ako tretina lokálnych agentúr je združených v Klube reklamných agentúr Slovenska. „Pribúdajú nám klienti z Čiech, Lotyšska, Costa Ricy a  našimi ďalšími zastávkami sú susedné krajiny či Škandinávia,“ hovorí Marek Mrázik.

Automatizácia prináša peniaze

Riešenie, ktoré Allfred ako  inovatívny SaaS nástroj prináša, konkuruje globálnym hráčom ako Asana, Monday či Trello. Odlišuje sa tým, že je šitý na mieru reklamným, digitálnym či PR agentúram a na jednom mieste zlučuje svety kreatívcov, account managerov, finančníkov a riaditeľov. Ako vysvetľuje Matej Pechota, COO startupu, v rámci jedného prostredia tak vedia manažéri efektívnejšie sledovať ziskovosť klienta či výkonnosť tímu a projektov, a to až do toho najmenšieho detailu. Centralizácia dát navyše eliminuje chybovosť pri porovnávaní dát z viacerých nástrojov či excelov.

„Agentúram tak okrem komplexného prehľadu o budgetoch, plánovaných kapacitách či profitability zamestnancov Allfred dáva aj silnejšiu východiskovú pozíciu pri vyjednávaní o cene a poskytuje dôveryhodné a presné benchmarky finančnej efektivity. Pomáha automatizovať opakujúce sa úlohy, usmerňuje ľudí a upozorňuje na možné problémy. Kľúčový je však fakt, že je dostatočne robustný pre finančníkov a zároveň jednoduchý pre kreatívcov,“ vysvetľuje Matej Pechota.

Ako tiež zdôrazňuje, dáta Allfreda ukazujú, že automatizácia procesov v agentúre znižuje manuálne pracovné zaťaženie o 30 % a kreatívci či manažéri tak môžu venovať svoj čas tomu, čo reálne do firmy prináša peniaze. „Okrem toho, sledovanie času jedným kliknutím môže vyústiť v nárast účtovateľných hodín až o 20 %, čo dáva agentúre opäť relevantnejší pohľad do jej výkonnosti a pomáha tak lepšie nastavovať procesy či financie,“ dodáva na záver Pechota.

Značky: