DHL spoločne s fínskym poštovým operátorom Posti a dcérskou spoločnosťou nórskeho poštového operátora Bring, spojili sily a spoločne ponúkajú špeciálnu  B2C infraštruktúru pre doručovanie balíkov naprieč Škandináviou, Fínskom a pobaltskými štátmi.

Neexkluzívna spolupráca, ktorá vstúpi do platnosti 1. apríla 2016, ďalej rozšíri medzinárodnú e-commerce sieť DHL Parcel o sedem krajín. Expanzia je v súlade so stratégiou DHL rozvíjať e-commerce trh v Európe a ponúkať svojim zákazníkom dobre rozvinutú infraštruktúru. Len v priebehu  dvoch posledných rokov rozšírila DHL Parcel svoju pôsobnosť na aktuálne šestnásť najdôležitejších európskych e-commerce trhov a ponúka tak on-line predajcom harmonizovanú sieť so štandardizovanými službami.

„Veľa našich zákazníkov už dnes posiela balíky do krajín severnej Európy. Spolu s našimi lokálnymi partnermi im chceme pomáhať v ich obchodnom raste a rozvíjať e-commerce trh  týchto krajín najviac ako je možné,” vysvetľuje Jürgen Gerdes, CEO Post -eCommerce – Parcel v Deutsche Post DHL Group. “Na začiatok ponúkneme 22 miliónom on-line nakupujúcim v severnej Európe pohodlný prístup k najväčšej sieti Parcelshopov v tejto oblasti.”

Prostredníctvom spolupráce s partnermi mieni DHL Parcel využiť silný cezhraničný trend on-line nakupovania v severnej Európe rovnako ako veľmi vysoký potenciál e-commerce vo všeobecnosti. Podľa aktuálnej správy Európskej komisie si viac ako 56 percent všetkých obyvateľov objednalo aspoň raz niečo zo zahraničného eshopu. Taktiež sa očakáva, že súčasný objem e-commerce v severských a pobaltských krajinách, ktorý je približne 22,8 miliárd Eur, bude rásť 6 percent ročne do roku 2020. Ľudia v týchto krajinách sú obzvlášť naklonení on-line nakupovaniu a sú nadpriemernými užívateľmi týchto služieb, nakoľko ich výdavky na osobu značne prevyšujú európsky priemer.

Doručovacia sieť v Škandinávii, Fínsku a pobaltských krajinách bude najväčšou fungujúcou sieťou na týchto trhoch a  jej súčasťou bude 6 500 Parcelshopov a balíkomatov do konca roku 2016. Na rozdiel od iných európskych trhov, tu nie je bežné doručovať zásielky priamo ku dverám domácností zákazníkov. Hustá sieť teda zvýši komfort a pohodlie spotrebiteľov. DHL Parcel s partnermi zadefinovali v rámcovej dohode  produkt DHL Parcel Connect ako štandard pre medzinárodné B2C zásielky.

To znamená, že sa on-line predajcovia posielajúci do alebo z týchto krajín môžu spoľahnúť na už vysokú a ďalej rastúcu kvalitu, na ktorú sú zvyknutí pri DHL Parcel. Sobotné doručenie, štandardizované procesy a etikety pre posielané a spätné zásielky v skutočnosti umožnia skrátiť v budúcnosti prepravné časy.

“Spoľahlivosť a flexibilita sú v oblasti logistiky kľúčovými faktormi úspechu v on-line obchodovaní,” dodal Gerdes. “Spolu s našimi partnermi poskytujeme infraštruktúru a takú úroveň služieb, ktorá je základom pre úspešné on-line obchodovanie. Rozširovaním našej siete a ponukou stabilne vysoko-kvalitných služieb vytvárame základ pre skutočné pan-európske prostredie a pomáhame našim zákazníkom preniknúť na nové trhy a rozvíjať ich obchod.”

Navyše k novej štandardnej službe a sobotnému doručeniu, nastavia partneri systém, ktorý upozorní príjemcov na pravdepodobný príchod očakávaného balíka. V ponuke bude aj pre klienta jednoduchý spôsob riešenia spätných zásielok pre všetky európske trhy, kde DHL Parcel operuje a to bez ohľadu, či bola zásielka poslaná napríklad z Poľska, Belgicka alebo Slovenska.

Priradením krajín Beneluxu, Poľska, Česka, Slovenska, Rakúska, Francúzska a teraz Švédska, Dánska, Nórska, Fínska, Estónska, Lotyšska a Litvy, je DHL Parcel zastúpená v 16 európskych krajinách vrátane jej domáceho trhu v Nemecku. DHL Parcel v súlade so stratégiou 2020  Deutsche Post DHL Group, bude neustále skúmať každý trh v Európe, ktorý je atraktívny a vhodný pre ďalší rozvoj obchodných aktivít v Európe.

Značky: